Jeg er i samme situasjon. Ferdig på skolen så driver og søker jobber. Kommer ikke til å si noe før jeg har fått meg jobb.
Likestillingsloven $(mobilen har ikke paragraftegn)5 sier: "diskriminering på grunn av kjønn er forbudt. Diskriminering på grunn av graviditet og permisjon ved fødsel eller adopsjon regnes som diskriminering på grunn av kjønn. Forbudet gjelder diskriminering på grunn av en persons faktiske, antatte, tidligere eller fremtidige graviditet eller permisjon."
Arbeidsmiljøloven $13-1 (4) ledd sier at ved forbud mot diskriminering på grunn av kjønn gjelder bestemmelsene i likestillingsloven.
Altså sier arbeidsmiljøloven at de egentlig ikke har lov til å ikke gi deg jobben på bakgrunn av at du er gravid, men i praksis skjer nok dette mye... Videre må man ikke informere om graviditet mer enn 12 uker før man skal ut i permisjon. Altså trenger du ikke si noe som helst...
Og når dette faktisk er nedfelt i lov så har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for dette.
Sent from my iPhone using BV Forum