Jobbintervju

mammen t daniel

Gift med forumet
Jeg har fått jobbintervju på onsdag, og det er en jobb jeg virkelig vil ha! Helt perfekt for meg, innen akkurat det feltet jeg ønsker å jobbe. Det er som miljøarbeider på en ungdomsskole. Jeg er ferdig vernepleier til våren og har planer om å ta grunnfag i pedagogikk til høsten, og følge opp dette med spes.ped. I tillegg har jeg grunnfag i sos.ped og er ART trener. Og som sagt, vernepleier til våren. Det er barn jeg ønsker å jobbe med, skole eller barnehage (derfor jeg ønsker å ta ped) jeg kom til å få spm om hvorfor jeg hadde søkt på jobben og hvorfor jeg var rett person. 15 min til presentasjonen. Hva kan jeg si for ikke å forsvinne i mengden???? Har såååå lyst på den jobben!

Jeg har dessverre ikke tips og komme med for å ikke forsvinne inn i mengden, men jeg ønsker deg masse, masse lykke til! Håper det går din vei!

Masse lykke til :)

Jeg har hatt en del intervjuer og her er mine tips. Allerede når du hilser på dem som har intervjuet, pass på å se dem i øynene og gi et godt grep når dere hilser.
Så til presentasjonen: Du skal selge deg selv! Og aller først, vis at du er interessert,kroppspråk er superviktig!. Det at du er kommet med i intervjurunden vil jo si at du allerede er kvalifisert til jobben og de vil se hvem du er som person. Om du trenger litt stoff å prate om så ta opp kvalifikasjoner som står i stillingsannonsen. Tenk på dine positive sider som person, spesielt egenskaper som er viktige når du skal jobbe med barn. Men du kan jo også få smp om noen av dine negative sider, da virker man som en reflektert person som vet sine forbedringsmuligheter (men obs: ikke si for graverende negative ting). Tenk også igjennom praktiske ting som barn og jobbtider, har du svar på dette kan det gjøre det enklere for en arb giver å stole på at alt vil fungere når du først er i jobb. Lykke til! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har hatt en del intervjuer og her er mine tips. Allerede når du hilser på dem som har intervjuet, pass på å se dem i øynene og gi et godt grep når dere hilser.
Så til presentasjonen: Du skal selge deg selv! Og aller først, vis at du er interessert,kroppspråk er superviktig!. Det at du er kommet med i intervjurunden vil jo si at du allerede er kvalifisert til jobben og de vil se hvem du er som person. Om du trenger litt stoff å prate om så ta opp kvalifikasjoner som står i stillingsannonsen. Tenk på dine positive sider som person, spesielt egenskaper som er viktige når du skal jobbe med barn. Men du kan jo også få smp om noen av dine negative sider, da virker man som en reflektert person som vet sine forbedringsmuligheter (men obs: ikke si for graverende negative ting). Tenk også igjennom praktiske ting som barn og jobbtider, har du svar på dette kan det gjøre det enklere for en arb giver å stole på at alt vil fungere når du først er i jobb. Lykke til! :)

Hmm, og skal du skille deg litt ut fra mengden. Har du noen prestasjoner du er stolt av, eller kan du lese deg opp på noe ang skolen eller jobben er det jo supert å ha med notatark på hva du evt lurer på. Dette viser at du er veldig gira og lite er jo bedre at du har gjort skikkelig hjemmelekse på jobben du har søkt på.

Jaja, skulle redigere bare men ble visst quote med redigering istedenfor ;)

Synes det var noen kjempe gode tips du fikk at Tofus der! :)

Vil bare si lykke til på intervju! Det høres ut som den perfekte stillingen (jobber selv som miljøterapeut i bhg og er også vernepleier).

Øv på hva du skal svare på disse basic spørsmålene (de kan bli formulert på ulike måter):

Fortell litt om deg selv?
Hvorfor søkte du på jobben?
Hvorfor bør vi velge akkurat deg?
Om du skulle velge tre ord for å forklare deg selv?
Hva er dine uvaner?

OG, ha alltid noen spørsmål ang firmaet så du virker interessert ;)

Tusen takk for innspill :) får sjekke opp og forsøke å lage en slags presentasjon ;) fikk beskjed i tlf om at jeg kom til å få to spm ; hvorfor jeg har søkt på jobben?
Hvorfor jeg er rett person for den?

Jeg føler jo at den er helt perfekt, og håper de ser at det er dette jeg ønsker, jeg vinkler jo utdanningen min i denne retningen mtp at jeg kommer til å ta både ped og spes ped og har sos ped og ART... Jeg er jo ganske stolt over ART kurset mitt da, er utdannet instruktør ;)

Tusen takk for innspill :) får sjekke opp og forsøke å lage en slags presentasjon ;) fikk beskjed i tlf om at jeg kom til å få to spm ; hvorfor jeg har søkt på jobben?
Hvorfor jeg er rett person for den?

Jeg føler jo at den er helt perfekt, og håper de ser at det er dette jeg ønsker, jeg vinkler jo utdanningen min i denne retningen mtp at jeg kommer til å ta både ped og spes ped og har sos ped og ART... Jeg er jo ganske stolt over ART kurset mitt da, er utdannet instruktør ;)
ART er supert! Har kun hatt litt på skolen selv, så jeg har bare grunnleggende kunnskaper. Men det virker som ett kjempe bra opplegg!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Legg vekt på de verktøyene du som vernepleier har til å skape endring hos brukergruppen!

Hvorfor er blandt annet følgende aktuelt i jobben du søker og hva kan du gjøre med dette:
- Kartlegge årsaker til utfordrende atferd og sette inn tiltak deretter, både hos enkeltindivider og grupper?
- Trene sinnekontroll, moralsk resonnering og sosial ferdighetstrening?
- LØFT?
- Psykiske lidelser?

Back
Topp