Jobbintervju-dilemma.....

*Undercover*

Andre møte med forumet

Jeg har nettopp søkt på ny jobb og etter telefonsamtalen med sjefen der fikk jeg beskjed om å belage meg på jobbintervju neste uke og "vi ser fram til en prat med deg"

Ville dere sagt at dere er gravid?
Jeg burde vel kanskje ikke det, men likevel syns jeg det blir litt å lure de....
Dette er vanskelig!

Hvis jeg får jobben begynner jeg etter endt oppsigelsestid i nåværende jobb,
som blir ca 1.november og da blir det bare litt over 2 mnd i ny jobb før permisjon!

Uff, dette var vanskelig!

jeg ville ikke sagt noe ennå... ting kan lissom fortsatt gå galt, og slikt. tror man blir litt forskjellsbehandlet selv om man er gravid. så jeg ville sagt noe når man evt fikk tilbudet... ;)

Det høres fornuftig ut...

litt unaturlig å si det til en mulig arbeidsgiver før vi har fortalt alle andre det,
itillegg til at det er veldig tidlig ennå og ting kan fortsatt gå galt som du sier...

Så blir man vel fort forskjellsbehandlet, og hvis jeg ikke får jobben på grunn av graviditet, som de ikke har lov til å gjør hvis jeg er den beste kandidaten,
kan det bli j.... vanskelig å bevise det....

Arbeidsgiver har ikke rett til å vite noe før det er 3mnd til du går ut i permisjon. Hadde jeg hatt en fast stilling på hånden nå så hadde jeg ikke sagt noe om at jeg er gravid allerede nå- før familien vet hemmeligheten! Arbeidsgiver kan bli litt oppgitt- ja, men sånn er det bare når man ansetter fruktbare kvinner ;)

Signerer "knerten" her. Du trenger ikke å si noe. De har ikke lov å ikke ansette deg pga graviditet, eller planlegging av barn, men det er klart at de vil bruke det mot deg i vurderingen av deg som søker.. Kjenner at jeg kanskje, uten å gjøre det bevisst, ville gjort det selv.. Det er jo litt hazzel når du skal ut i permisjon og sånn så jeg forstår det jo.. Nei, ikke si noe du, det er det sikreste for at de skal få riktig person til jobben (Deg!)
Det kan jo, for syns skyld, hende at du ikke vet det selv enda heller, er jo ikke alle som finner det ut like tidlig;-) Det hadde i hvertfall jeg sagt hvis det ble noe spm rundt det den dagen du MÅ si det..

helt enig med alle andre! ikke si noe som helst om det du.. er uansett best for deg å ha en jobb når du går ut i perm :)

takk skal dere ha jenter!

Jeg har jo egentlig skjønt at jeg ikke burde si noe,
men syns det er litt uetisk også...

Jeg har jo full, fast jobb nå,
bare misfornøyd med lønna!

Har du sagt opp på jobb? Må huske å tenke på permisjonspenger at du må holde jobben du har i 6 mnd av 10 før du går ut i svagerskapspermisjon...Bare en liten huskelapp.
Jeg ville egentlig ha nevnt det, siden det blir så kort tid fra ansettelse til permisjonen din.
Hvis det du ikke blir ansatt, kan du spørre om hvorfor , og heller ordne sak etter det :)

Jeg tenker likt som deg. Har også snakket med nav om dette. Er arbeidsledig og på jakt etter jobb.. spurte nav om hva bør jeg gjøre om jeg skal på intervju. Da sa hun det er mange som ikke sier noe mens andre velger å gjøre det, men da kan du risikere at du ikke får jobben.. Ingen som vil ansette ei som er gravid for så om noen måneder ut i permisjon, da må de jo ha en ny erstatter for deg igjen.

Back
Topp