jobbing under foreldrepermisjon

lille olle bolle

Glad i forumet
er det sånn at man kan jobbe 20% når man er ute i foreldrepermisjon uten at man får fratrekk i foreldrepenge utbetalingen???[:)]

skulle så absolutt ha jobbet litt for å få inn litt ekstra penger i månden[&:]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Bymusa

Nei det kan man ikke .
Da må man ta gradert uttak eller hva det heter.
Og dette må nav vite om FØR du går ut i permisjon. (mulig jeg tar feil der altså)

de trenger ikke vite det før du går ut i perm, men man må levere inn avtaleskjemaet FØR man begynner å jobbe.

Okay[:D]

husker bare jeg ringte nav og lurte på dette (når jeg var i perm)og da sa de at de skulle vite det FØR jeg gikk ut i perm.
Men nav sier så mye forskjellig fra den ene plassen til den andre[8D]

Jeg fikk også beskjed om at de måtte vite det FØR permisjonen. Ville jobbe litt, men fikk ikke lov...

ORIGINAL: snuppa80

Nei det kan man ikke .
Og dette må nav vite om FØR du går ut i permisjon. (mulig jeg tar feil der altså)

de trenger ikke vite det før du går ut i perm, men man må levere inn avtaleskjemaet FØR man begynner å jobbe.

husker bare jeg ringte nav og lurte på dette (når jeg var i perm)og da sa de at de skulle vite det FØR jeg gikk ut i perm.

Jeg fikk også beskjed om at de måtte vite det FØR permisjonen. Ville jobbe litt, men fikk ikke lov...

Hvorfor fikk du ikke lov? Vanskelig arbeidsgiver? eller vanskelig nav?
Har tenkt å jobbe 1-2 dager i uken fra evt. neste baby er 3 mnd. Har liksom tenkt att det skulle gå helt fint, tenker ikke på att det kan være hinder på veien[&:]

Jeg spurte om det, og de sa det bare var å søke om gradert uttak av permisjonen, selv om den var begynt. Vi løste det egentlig bare med at jeg jobba meg opp en del avspassering.. Så lenge man ikke får noe utbetalt, så kan de jo heller ikke trekke deg for permisjonspenger..

ORIGINAL: funny_bunny

ORIGINAL: snuppa80

Nei det kan man ikke .

Hvorfor fikk du ikke lov? Vanskelig arbeidsgiver? eller vanskelig nav?
Har tenkt å jobbe 1-2 dager i uken fra evt. neste baby er 3 mnd. Har liksom tenkt att det skulle gå helt fint, tenker ikke på att det kan være hinder på veien[&:]

Du kan ikke jobbe hvis du har tatt ut permisjon uten å ta gradert uttak.
Hvis du bestemmer på forhånd å ta 80% permisjon, så kan du ikke etter 2mnd ut i permisjonen endre det.
Eller sånn var det ihvertfall den gangen.

Ok[:)] Så lenge jeg bestemmer meg på forhånd så skal det altså gå greit?
I forhold til jobben/sjefen kommer det til å gå helt fint[:)]

Back
Topp