Jobbing og formen etter uke 12

Får håpe du ikke får førstegangsversjonen av meg som kollega da. I oktober sist hadde jeg akkurat slutta å sykle til og fra jobb 2-3 ganger i uka (5mil per dag). Jeg kunne fremdeles løpe ei mil i lunsjen, jobba fulle dager og gjerne overtid. I desember var mannen og jeg på nasjonalparkferie i California og da gikk jeg lett 2-3mil om dagen. Med sekk. I kuppert terreng.

Og før du blir alt for irritert nå, så må jeg bare si: å være gravid for andre gang er en heeelt annen opplevelse for meg. Jeg har ikke løpt siden uke 3, jeg tok ut ferie fra uke 8-13 etter å ha spydd meg gjennom uke 7. Nå, i uke 16, er formen bedre, men jeg sliter fremdeles skikkelig med fulle arbeidsdager (har nå fått til en avtale med arbeidsgiver hvor jeg får reise TIL jobb I arbeidstid). Prøver meg på yoga én gang i uka og er utslitt i to dager etterpå.

Poenget mitt er at svangerskap er så forskjellige at det er meningsløst å sammenlikne seg med andre (det går jo tydeligvis ikke an å sammenlikne seg med seg selv engang). Så prøv å ta hensyn til din egen form og der du faktisk er nå, ikke der du føler at du burde være. :love7
Oi oi, det må ha vært litt av en overraskelse å ha så totalt ulike svangerskap!! Første hørtes ut som en drøm!
Jeg har vært dårlig i alle, bare hakket verre for hver gang :sorry:
 
Oi oi, det må ha vært litt av en overraskelse å ha så totalt ulike svangerskap!! Første hørtes ut som en drøm!
Jeg har vært dårlig i alle, bare hakket verre for hver gang :sorry:
Jeg var i mitt livs form før førstemann, så jeg var nok klar over at jeg hadde det uvanlig lett da, og sånn sett var jeg forberedt på at dette svangerskapet skulle bli tøffere, siden jeg har et annet utgangspunkt nå. Men forskjellen har vært et sjokk likevel ja:hilarious: Det skjer ukentlig at jeg gjør eller forplikter meg til et eller annet, for erfaring tilsier at det burde gå bra, også merker jeg først etterpå at det var skikkelig skikkelig dumt. Unner jo alle å ha et sånt svangerskap som jeg hadde sist, men tenker at sånne som meg «ødelegger» litt for andre. Man velger jo ikke hvilken form man skal få, og det er ikke bare å «ta seg sammen». Sånn sett er jeg glad for at jeg har fått en annen erfaring denne gangen, det har gitt meg større respekt og forståelse for andre gravide. All ære til deg som har gått igjennom flere tøffe svangerskap. Jeg har sagt mer enn én gang siste månedene at «dette er siste» :p
 
Oi oi, det må ha vært litt av en overraskelse å ha så totalt ulike svangerskap!! Første hørtes ut som en drøm!
Jeg har vært dårlig i alle, bare hakket verre for hver gang :sorry:
Og du, én ulempe med et drømmesvangerskap: man trenger ikke ta så mye hensyn til at man er gravid, så alle hensynene man må ta til den nyfødte kommer som et totalt sjokk! Jeg gikk helt i kjelleren i barseltida. Hadde masse vondt, var ikke ute av huset på to måneder, gråt hver dag i et halvt år og kunne ikke trene igjen før det hadde gått 10-11mnd. Så jeg lurte nesten litt på om mengden lidelse var konstant, og at jeg bare hadde fått den etter fødsel :bored:
 
Og du, én ulempe med et drømmesvangerskap: man trenger ikke ta så mye hensyn til at man er gravid, så alle hensynene man må ta til den nyfødte kommer som et totalt sjokk! Jeg gikk helt i kjelleren i barseltida. Hadde masse vondt, var ikke ute av huset på to måneder, gråt hver dag i et halvt år og kunne ikke trene igjen før det hadde gått 10-11mnd. Så jeg lurte nesten litt på om mengden lidelse var konstant, og at jeg bare hadde fått den etter fødsel :bored:

Ja, det skjønner jeg godt!! For meg har tiden etter fødsel vært fantastisk med to av tre. Kvalmen slapp taket i det barnet var ute. Og det var helt fantastisk. Følte jo som jeg var i mitt livs form :hilarious:
 
Back
Topp