Jobbing i permisjon...

annkiann

Forelsket i forumet
Kan arb.giver bestemme når jeg skal jobbe??? Vi hadde planer om at pappa skulle ta 4uker i mai mens jeg jobba. Skal dele det opp. Var på jobb å snakka med sjefen idag, men han var ikke så intr. i at jeg skulle jobbe i mai pga 3helligdager som han da må lønne meg.... Han ville heller jeg skulle jobbe under feriavviklinga... Han sa også det at i mai ble vi jo da en person for mye, men det er da f**n meg ikke mitt problem!! Da får de permitere hu som vikarierer for meg da... Sjefen min trudde pappa`n kom til å ta alle 10ukene på slutten.... Hvordan gjør dere det, har egentlig arb.giver noe han skulle ha sagt?? Trudde de måtte føye oss jeg i permisjonen... Mulig jeg tar feil...

nei, hallooo...det må da dere kunne bestemme selv!...ikke ditt problem åssen han vil få kabalen til å gå opp med den vikaren vel?..
off, håper det ordner seg for dere!

ORIGINAL: Bolla85

Men du avtalte vel med sjefen din før du gikk ut i perm???

Nei, ingen ting ble avtalt. Dumt det kanskje??? Men det som er greia er at jeg får delt opp jobbeukene mine, men jeg har lyst på mai................ Trudde ikke han kunne bestemme....

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Bambling

Dette gikk vi gjennom før jeg gikk ut i permisjon, så dette kan jeg [;)]

Det skal være avtalt FØR du går ut i permisjon dersom det er slik at dere skal gjøre det annerledes enn standarden. (Som jo er mamma sine måneder først, og pappa sine 10 uker på slutten). Så tror ikke du kommer langt med det nå dessverre..

Arbeidsgiver har ikke siste ord i saken, men det har ikke du heller! Dersom dere ikke klarer å komme til enighet blir det sånn meklings-greie med en tredjepart. Sannsynligvis fra NAV vil jeg tro.. Vi kom aldri så langt, bare droppa hele greia og slo meg til ro med at gubben fikk permisjon i hele sommer mens jeg må jobbe [:@]

Beklager negativt svar, skyld på NAV [8D]

Hehe... Da skylder jeg på Tøtta... Neida, takker for svar. Sjefen min er jo egentlig grei da.. Visste ikke at man måtte avtale noe på forhånd jeg da... men vi blir nok enige.. Skal prøve at jeg får de siste 6ukene til sambo, så da blir det kun 4uker å jobbe for meg, så da kan jeg vel være litt grei å jobbe når det er behov for meg. Men vil ikke at det er jobben som skal styre min permisjon!!

Eller skyld på TØTTA! [:D]

ORIGINAL: babyensmamma

Dette gikk vi gjennom før jeg gikk ut i permisjon, så dette kan jeg [;)]

Det skal være avtalt FØR du går ut i permisjon dersom det er slik at dere skal gjøre det annerledes enn standarden. (Som jo er mamma sine måneder først, og pappa sine 10 uker på slutten). Så tror ikke du kommer langt med det nå dessverre..

Arbeidsgiver har ikke siste ord i saken, men det har ikke du heller! Dersom dere ikke klarer å komme til enighet blir det sånn meklings-greie med en tredjepart. Sannsynligvis fra NAV vil jeg tro.. Vi kom aldri så langt, bare droppa hele greia og slo meg til ro med at gubben fikk permisjon i hele sommer mens jeg må jobbe [:@]

Beklager negativt svar, skyld på NAV [8D]

Eller skyld på TØTTA! [:D]

Eventuelt. Du kommer kanskje lenger der enn hos NAV! [;)]

Jeg føler tøtta fortjener en klem altså! Jeg følte for å skylde på henne når jeg sølte to liter appelsinjuice i går også[8D]

Noe jeg lurer på er; Er jeg nødt å gå ut i jobb igjen selvom sambo skal ha permisjon?... han skal ha én dag i uka over en periode, og mot våren/sommeren skal han ha noen uker sammenhengende.

Back
Topp