Jobbfest i morgen

Håpefull80

Flørter med forumet
I morgen skal avdelingen jeg jobber på ha avskjedsfest for ei som slutter hjemme hos en kollega. Jeg er nå 10+2 og har egentlig ikke lyst å fortelle det til alle på jobben enda. Sjefen og to andre vet det. Utenom de tre som vet det på jobben er det kun foreldre og søsken som er informert.

Jeg er sinnsykt dårlig til å lyve. Og har lite lyst til det. Vet ikke hva jeg skal si! Spørsmålet kommer garantert. Mulig noen spør direkte om jeg er gravid også, ihvertfall etter to glass vin...

Jeg har tenkt på dette en stund og vekslet mellom å treffe meg fra festen om jeg har lyst å gå, lyve på meg antibiotika, drikke juksevin og å bare fortelle det. Gleder meg til å fortelle det til kollegaene mine. Jeg har jobbet der i 5 år og kjenner de godt så vet at de vil bli glade på mine vegne. MEN det hadde vært greit å vente noen uker til....

Noen ideer? Hva gjør jeg?

Kan du ikke skylde på at du er sjåfør? Tilby andre å sitte på?
Jeg gjorde det sist fest. Funka fint det :)

Hadde enten hlet alkofritt på vanlig flaske eller endt opp med å fortelle det, men det er meg. Jeg stinker i juging:angel8

Tror det er de mest aktuelle alternativene, fortelle det eller alkoholfritt på vinflaske. Har ikke bil så kjøring er ikke ett alternativ. Ellers hadde det vært en god plan.

Et problem er at den alkoholfrie vinen smaker DRITT. Noen som har gode tips?

Det kan jo være at ingen spør heller... Men det er så vanskelig å vite.

Rød druejuice på vinflaske? Aldri prøvd det selv, men det er visst godt. Og kan kanskje ligne på rødvin?

Jeg bare tenker litt høyt her nå:
Hvis du heller noe annet over på rødvinsflaske og drikker det hele kvelden. Vil ikke da kollegene dine lure på hvorfor du ikke blir full?
Vil du ikke da også få et forklaringsproblem senere, når du skal fortelle at du er gravid, og "alle" har sett deg drikke vin med prosenter på denne festen?
Jeg bare tenker høyt som sagt :)

Trenger jo ikke å drikke hele flaska da? Ingen som blir full på 2-3 glass vin :-) rød druejuice ligner veldig på rødvin, men om noen andre "tvinger" seg på for å smake blir du fort avslørt :-P

Det finnes ei sprudle hvitvin som er alkoholfri som smaker prikk lik martini asti :-) mørk/svar flaske, ser ut som ei sjampisflaske, og har ei svart plastikk skrutopp (stor topp) og den popper når man åpner den første gang.. Så den kan du trygt ta, uten at noen vil klare å finne ut på smak/utseende at den er alkoholfri ;-)

Faren ved å bruke en orginal flaske med alkoholfri vin er om noen begynner å studere flasken (noe som ikke er uvanlig, man er jo gjerne nysgjerrig på nye flasker og viner, i alle fall i min omgangskrets).

Hvis du ikke ville si noe ville jeg helt druejuice på en ordinær flaske, evt vann eller lignende på en vodkaflaske og blandet meg drinker med juice og feks grenadine.

Og er man i godt humør vil ikke folk tenke over at du ikke er full, går fint å ta litt av uten alkohol og kan jo si at du tar det litt rolig fordi du skal ett eller annet dagen derpå... Og i ettertid så får man bare si sannheten og glise: "he he, jeg lurte dere da!"

Antibiotikaløgnen ville jeg ikke tatt, den er vel nesten ensbetydende med graviditet hvis man er i rette alderen, i forhold osv.

Dessuten er det helt ok å drikke et glass vin eller to når man går på pencilin eller antibiotika. De anbefaler å ikke drikke seg dritafull for man skiller ut mer væske når man drikker og virkingen blir ikke den samme.

:)

Back
Topp