Jobbet du helt frem til permisjonsstart? Var du mindre produktiv på jobb som gravid?

sukkersøtdetermeg

Glad i forumet
jeg:

Jobbet frem til permisjonsstart: Nei. Ble 100% sykemeldt 2 måneder før termin.

Var du mindre produktiv på jobben som gravid: Helt klart ja

Jeg venter jo på min første nå. Og dette har jeg bare visst om mindre enn en uke. Men jeg har ikke tenkt på noe annet enn det siden jeg fikk vite det. Haha!

Jobbet frem til fødsel med eldste, født uke 35+0.... Med yngste jobbet jeg frem til nestenfødsel uke 30+5 siden sykemeldt til fødsel uke 35+4. Så nei har ikke jobbet frem til permisjonsstart :p

Mindre produktiv? Tror ikke det egentlig, men hjernekapasiteten gikk noe ned så gikk kanskje ut over kvaliteten på arbeidet :p

Jeg jobbet 100% helt fram til permisjonen, men jeg var nok mindre produktiv, ja. Siste to ukene trengte jeg å hvile masse, unngikk tungt fysisk arbeid og var mer opptatt av hvordan jeg kunne få i meg noe å spise enn å gjøre jobben min. Noen ganger gråt jeg meg ut av døren hjemme når jeg skulle på jobb, for det var så slitsomt. Men som sagt, det var heldigvis bare de siste to ukene.

Jeg jobbet frem til litt over en måned før permisjonstiden, men skulle vel egentlig ha blitt sjukmeldt lenge før. Var nok mindre produktiv selv om jeg gjorde alt jeg måtte, til tross for at jeg var på kanten til å bryte ut i gråt etter tre-fire timer på jobb, hver dag, fordi det gjorde så vondt (bekkenløsning). :S

Jobbet frem til permisjonsstart, men var 40% sykemeldt. Det måtte jeg være for å klare å følge opp arbeidsmengden og arbeidspresset.
Fungerte utmerket å jobbe redusert, utrolig godt å komme seg på jobb for liker ikke lange dager hjemme, samtidig som jeg hadde "tid til å slappe av" når det trengtes..

Jobber fortsatt. Har fire uker til permisjonstart.

blitt sykemeldt fra starten hver gang. sist jobba jeg 3 mnd tilsammen

Jobbet til uke 32 ca, sliter veldig med bekkenet. Er ikke like produktiv på jobb nei.

Jeg jobbet helt fram til permisjon, men var sykemeldt. Aktiv sykemelding der jeg kunne bestemme arbeidstid og mengde og oppgaver selv. Men var på jobb hver dag da, ca 4 timer. Var absolutt ikke like produktiv nei!

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Jobbet fram til permisjonstart med alle gutta, og klarte det meste like bra som før..:) eneste jeg hadde problemer med var trailerkontroll:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

100% svangerskapspenger de siste 5mnd.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Med første var jeg 20% sykemeldt frem til to uker før permisjon. Tror jeg holdt koken ganske ok. Var nok mindre effektiv med tanke på fart og beveglighet.

Med andre hadde jeg en muntlig avtale med min sjef om at jeg kunne gå til lege/jordmor uten å bruke avspasering. Etterhvert ble jeg 20 og 40% sykemeldt, og da jeg sa at det kom til å vare resten av svangerskapet, og at jeg måtte på eksta kontroller lurte hun på om jeg hadde nok avspasering til dette... Da ble jeg så irritert at jeg ble 100% sykemeldt. Hadde høyt blodtrykk og litt andre diverse ting, så strakk strikken ved å gå på jobb i utgangspunktet og når jeg ikke fikk noe hyggelig igjen for det heller sa jeg at nok var nok. Var mye kaos på jobb som i tillegg slet meg ut, så da var valget lett. Hadde jo også tapt penger på å måtte gå på flere ekstra kontroller i uka om vi ikke hadde kommet til en enighet der... Var nok ikke like effektiv den siste gangen, hverken i hodet eller kropp...

Med eldstemann jobbet jeg fullt ut hele svangerskapet og var i toppform etter 1. trimester. FØler ikke selv jeg var mindre produktiv. Det begrenset seg naturlig nok noe med de fysisk tunge lØftene, men da byttet jeg bare arbeidsoppgaver med noen andre.

Dette svangerskapet var jeg halvt sykemeldt i en mÅned pga kvalme og oppkast, sÅ da fØlte jeg meg veldig lite produktiv. Er tilbake i fullt og i god form, sÅ hÅper det holder resten av svangerskapet denne gangen ogsÅ.

Var sykemeldt noen uker pga bihulebetennelse i fra uke 12, jobbet 4 dager og jordmor ba om 3 nye uker da jeg fortsatt ikke var frisk. I uke 24 ble jeg 100 % sykemeldt pga åreknuter i underlivet. Jeg har en jobb hvor vi står hele dagen og er alene på jobb i mange timer. Vi får ikke lov til å sitte under noen omstendigheter.

Jobbet fram til uke 36, tror jeg, eller 37. Tror ikke jeg var mindre produktiv, eller kanskje litt, fordi jeg måtte jo ha mindre pauser og gikk ikke så fort som jeg gjorde før. Jobbet som postbud, men ikke noe veldig merkbart.

Jobbet til permisjons start. Tidlig vakt-like produktiv. Seinvakt- ikkje like produktiv ;)

Ja dessverre..... Jeg stod ikke akkurat å tørka så mye støv som høygravid, men ellers det samme:)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Første : svangerskapspenger fra ca uke 28. 100%.
Andre: 40% svangerskapspenger fra uke 30 ca og 60% frem til permisjonen. Var veldig ålreit å jobbe helt frem :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp