Jobber skift/natt

Sprudledamo

Betatt av forumet
Heisann. Fleire her som jobber natt eller skift arbeid?? Eg jobber ei veke på natt og ei veke fri, så på repeat. No hadde eg fri i helga for eg var redd for abort, men det går bra enda. Har 2 netter igjen. Men så tenkte eg å ta meg ein sjukemeld neste jobb veke før eg då går til sjefen og seie i fra. Kan absolutt ikkje jobbe så mykje natt som gravid. Kordan gjer deke det??

Har skifta jobb nå, men forrige graviditet jobba jeg natt og var stressa for det mtp større abortfare. Men da løste det seg “fint” med Hyperemesis og sykemelding hele svangerskapet. Men skjønner virkelig problemstillingen din!:Heartred

Har skifta jobb nå, men forrige graviditet jobba jeg natt og var stressa for det mtp større abortfare. Men da løste det seg “fint” med Hyperemesis og sykemelding hele svangerskapet. Men skjønner virkelig problemstillingen din!:Heartred

Ja eg var sykemeldt hele svangerskapet forrige gang, men det var fordi jobben ikkje fant dag jobb. Men det vil eg virkelig ikkje denne gangen.

Jobber også skift.
Forrige gang tilpasset de med bare morgen-vakter (lettere å holde døgnrytmen), men en kan også ordne seg noe midt mellom tidlig og ettermiddagsvakter.
Etterhvert ble det gradert sykemelding.

Har mulighet til å omplasseres også, men så trives jeg så godt der jeg er.

Sniker

Hvis ikke jobben kan tilpasse dagvakter kan man søke om svangerskapspenger. Snakk med legen eller jordmor

Heisann. Fleire her som jobber natt eller skift arbeid?? Eg jobber ei veke på natt og ei veke fri, så på repeat. No hadde eg fri i helga for eg var redd for abort, men det går bra enda. Har 2 netter igjen. Men så tenkte eg å ta meg ein sjukemeld neste jobb veke før eg då går til sjefen og seie i fra. Kan absolutt ikkje jobbe så mykje natt som gravid. Kordan gjer deke det??
Forgje gang jobbet jeg til 3 mnd før termin. Jobbet 93% på natt, uten problem. Men da ville ikke bekkenet mer. Er gravid nå men jobber bare 45 på natt og resten på dag. Har ikke tenkt så mye på det.

Sniker fra prøvere. Jobber kun natt med 4-5 netter på og fri 2-5 dager mellom. Tenkte å jobbe så lenge det føles greit ut for kroppen, at jeg fortsatt får sove. Ser for meg å få lagt om til dag/kveld etter 3-4mnd. Sist svangerskap jobbet jeg tre-delt turnus og la om alle nattevaktene med èn gang.

No har eg ett yrke som eg blir satt vekk i i sekundet eg seie ifra, ett par plasser eg kan jobbe, så da må eg vekk uansett. Sist var eg sykemeldt heile svangerskapet og da gjekk eg på veggene. Så må vel bare takke ja til ei Anna plass.

Back
Topp