Jobber kun kveld. Sliten!

Liinn

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er miljøterapeut og jobber med ungdom med atferdsbproblemer i bolig.

Vaktene er lange. Jeg begynner som regel 14 og sover over til neste dag og får ungdommene avgårde på skolen. Det blir derfor lange vakter som resulterer i at jeg har mye fri. Jeg jobber alt fra 2 - 5 vakter i uka. Jobben er mentalt utfordrende men det er sjelden vi har utageringer. Som gravid er det akseptert i miljøet at jeg ikke skal gå inn i farlige situasjoner.

For mange er det en drømmesituasjon å ha så mye fri. Men jeg har jobbet med dette i 6 - 7 år og har kjent meg nær utbrent et par ganger. Jeg er 31 år og har jobbet kvelder og helger siden jeg var 16. Jeg ønsker meg sterkt en dagtidjobb etter permisjonen. Jeg er sliten og lei av jobben. Men trives godt med miljøet.

jeg var bekymret for hvordan det skulle bli som gravid i jobben. Er 3 mndr nå og det har gått fint for jeg har vært lite kvalm. Men jeg kjenner at alt er tyngreanket er mest trøtt på ettermiddagen og det utgjør vondt å undertrykke tretthetsymptomene og tvinge seg selv til å gjøre alle oppgaver. Men jeg viser ikke andre så tydelig at jeg er trøtt. jeg er tross alt på jobb!

Men jeg blir utrolig sliten av dette. både fysisk og mentalt. Har stressreaksjoner, blir folkesky i butikker ol, blir helt utslått hjemme når jeg har fri, og kan finne på å gråte om mannen min ber meg bli med på besøk når jeg bare vil gjemme meg langt under teppet.
jeg føler hverdagen bare handler om å gjennomføre og overleve og får ikke tid til å nyte det å være gravid med første barn.

Når sant skal sies så anser jeg meg selv som heldig siden jeg ikke har noe særlig plager til nå. Jeg greier meg fint. Jeg er bare så tappet mentalt. Heldigvis klarer jeg å trene en del. Tror det hjelper.

Jeg tror hverdagen min er tung siden jeg jobber mye kveld. Hva tanker har dere? Har jeg rett på redusert, eller tilettelagt? Hva kan jeg forvente. Og hvor mye er for tungt? Jeg må jo tåle at hverdagen min er tyngre som gravid? Er jeg pysete? Er det noen i liknende situasjoner?

Siden du er ofte trøtt og sliten, kan du ikke be om å få tilrettelagt ved å jobbe dagtid? Og hvis det ikke går så kan du jo snakke med legen om å søke deg over på svangerskapspenger. Det er ikke så bra at du sliter deg fullstendig ut før babyen kommer.. Og når du har en slik jobb i tillegg hvor du kan komme opp i vanskelige situasjoner ville jeg ikke nølt med å ta vare på meg selv :)

Jeg må over på svangerskapspenger nå pga min jobb ikke kan tilrettlegges, og det er kjipt å ikke kunne jobbe. Men jeg får veldig igjen for det med tanke på at jeg ikke er utslitt til fødsel :)

Jeg er miljøterapeut og jobber med ungdom med atferdsbproblemer i bolig.

Vaktene er lange. Jeg begynner som regel 14 og sover over til neste dag og får ungdommene avgårde på skolen. Det blir derfor lange vakter som resulterer i at jeg har mye fri. Jeg jobber alt fra 2 - 5 vakter i uka. Jobben er mentalt utfordrende men det er sjelden vi har utageringer. Som gravid er det akseptert i miljøet at jeg ikke skal gå inn i farlige situasjoner.

For mange er det en drømmesituasjon å ha så mye fri. Men jeg har jobbet med dette i 6 - 7 år og har kjent meg nær utbrent et par ganger. Jeg er 31 år og har jobbet kvelder og helger siden jeg var 16. Jeg ønsker meg sterkt en dagtidjobb etter permisjonen. Jeg er sliten og lei av jobben. Men trives godt med miljøet.

jeg var bekymret for hvordan det skulle bli som gravid i jobben. Er 3 mndr nå og det har gått fint for jeg har vært lite kvalm. Men jeg kjenner at alt er tyngreanket er mest trøtt på ettermiddagen og det utgjør vondt å undertrykke tretthetsymptomene og tvinge seg selv til å gjøre alle oppgaver. Men jeg viser ikke andre så tydelig at jeg er trøtt. jeg er tross alt på jobb!

Men jeg blir utrolig sliten av dette. både fysisk og mentalt. Har stressreaksjoner, blir folkesky i butikker ol, blir helt utslått hjemme når jeg har fri, og kan finne på å gråte om mannen min ber meg bli med på besøk når jeg bare vil gjemme meg langt under teppet.
jeg føler hverdagen bare handler om å gjennomføre og overleve og får ikke tid til å nyte det å være gravid med første barn.

Når sant skal sies så anser jeg meg selv som heldig siden jeg ikke har noe særlig plager til nå. Jeg greier meg fint. Jeg er bare så tappet mentalt. Heldigvis klarer jeg å trene en del. Tror det hjelper.

Jeg tror hverdagen min er tung siden jeg jobber mye kveld. Hva tanker har dere? Har jeg rett på redusert, eller tilettelagt? Hva kan jeg forvente. Og hvor mye er for tungt? Jeg må jo tåle at hverdagen min er tyngre som gravid? Er jeg pysete? Er det noen i liknende situasjoner?
Det hørtes veldig krevende ut. Må gi deg kreditt for det du gjør. Jeg er hjemmeværende, og sliter med å gjøre noe småtteri rundt om i huset, så det at du faktisk jobber, og så lenge om gangen, synes jeg er skikkelig tøft gjort! Men det er bare du som kan kjenne på kroppen din om hva som er nok. Og når du føler hver dag handler om å overleve, så tenker jeg at det er viktig for deg og ta deg litt fri for å slappe av litt. Både du og din lille trenger det, for det tærer på :) uansett så må du ha masse lykke til videre, og håper på at ting ordner seg etter hvert :)

Venter vår førstefødte i mars 14 <3

Så bra du blir uthvilt til fødselen da, Ninord:).
Jeg har tenkt å snakke med jordmor om jobben før jeg tar det opp med jobben.
Har lyst å spørre om dsgtid men tror det er lite sjanser for det i firmaet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk for kreditt, Stiki:). Det varmer. Av og til lurer jeg på om det er jeg som er for slapp ser du.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Første trimester er veldig tøft og man er ofte mer sliten da fordi det skjer så mye nytt ellers i kroppen, denne sliten perioden bruker å gå over i starten av andre trimester og det er godt mulig det vil bli enklere for deg og om ikke så lenge. Før det igjen blir tungt og slitsomt i tredje trimester for en del av oss.

Så jeg tenker at om du trenger litt tilrettelegging/ delvis sykemelding nå så ber du om det, det kan raskt endre seg så ta ikke sorgen på forhånd. Så har du da hele permsjonen din til å finne ut om du evt vil søke på nye jobber. En vennine av meg jobber mye natt og kveld (på sykehus) fordi de genererer så mye fri ellers, så for noen så passer det og for andre så blir det nok. Så du får bare tenke på hva du evt vil gjøre i fremtiden.

Jeg jobber døgn, fra 0700-0700. Det er veldig slitsomt nå som jeg er kvalm konstant og til tider kaster opp og er kjempe trøtt. Jeg jobber en til en og det er veldig slitsomt for jeg må by mye på meg selv.
Så jeg forstå veldig godt hva du har å slite med. Jeg håper at dette gir seg snart. jobber jo ikke så ofte jeg heller, men når jeg jobber helger så jobber jeg fra fredag kl 0700 til mandags morgen kl 0700. Det er enormt krevende og jeg er døds sliten etter endt helg. Skal til legen i dag, så får snakke med legen om dette. det er vanskelig å tilrettelegge iom at vi er en til en..

Back
Topp