Jobber du i barnehage?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jobber du i barnehage?
Er du førskolelærer/barnehagelærer eller er du fagarbeider/assistent?
Hvordan trives du i jobben?
Jobber du 100 %?
Har du barn fra før? I så fall hvor mange?
Hvordan synes du det går å være med barn både på jobb og hjemme?
Ville du valgt å gå mer skole dersom du ikke har 3 år utdanning innenfor denne type arbeid?
Dersom du er førskolelærer/barnehagelærer ville du valgt studiet ditt om igjen?
Hvor har du studert?
Var det positivt?

Jeg lurer for har tidligere jobbet som assistent i barnehage. Jeg stod mellom sykepleier og førskolelærer (som det da het) når jeg skulle velge yrket. Er nå snart ferdig med 2 året på sykepleien men føler meg allerede litt utbrent. Det er så mange ting jeg ikke vil innenfor dette yrket:
- turnus
- jeg vil ikke gå glipp av en eneste jul, nyttår, 17.mai, påske, bursdag osv av barnas liv noe jeg må nesten beregne siden du kan ikke forvente å jobbe turnus uten å måtte noe av dette.
- jeg vil ikke jobbe helg
- jeg blir så fort sliten av å være rundt syke mennesker. Krever så mye av deg selv å møte de på en verdig og ordentlig måte. Føler meg ofte totalt tappet for omsorgskrefter.

Men jeg er redd for at velger jeg barnehagelærer nå så vil jeg fortsatt ha noen av "problemene" for det er jo ett omsorgsyrket og med barn hjemme og på jobb er jeg kanskje utslitt mentalt uansett.

Håper på MANGE svar!

Jobber du i barnehage?
Hvordan trives du i jobben?
Jobber du 100 %?
Har du barn fra før? I så fall hvor mange?
Hvordan synes du det går å være med barn både på jobb og hjemme?
Ville du valgt å gå mer skole dersom du ikke har 3 år utdanning innenfor denne type arbeid?
Hvor har du studert?
Var det positivt?

Jeg lurer for har tidligere jobbet som assistent i barnehage. Jeg stod mellom sykepleier og førskolelærer (som det da het) når jeg skulle velge yrket. Er nå snart ferdig med 2 året på sykepleien men føler meg allerede litt utbrent. Det er så mange ting jeg ikke vil innenfor dette yrket:
- turnus
- jeg vil ikke gå glipp av en eneste jul, nyttår, 17.mai, påske, bursdag osv av barnas liv noe jeg må nesten beregne siden du kan ikke forvente å jobbe turnus uten å måtte noe av dette.
- jeg blir så fort sliten av å være rundt syke mennesker. Krever så mye av deg selv å møte de på en verdig og ordentlig måte. Føler meg ofte totalt tappet for omsorgskrefter.

Men jeg er redd for at velger jeg barnehagelærer nå så vil jeg fortsatt ha noen av "problemene" for det er jo ett omsorgsyrket og med barn hjemme og på jobb er jeg kanskje utslitt mentalt uansett.

Håper på MANGE svar!

Hei. Jeg jobber i barnehage som ped.leder.
Jeg jobber i en veldig stor barnehage, og trives greit. Vet jeg hadde hatt det bedre i en mindre barnehage, men det er jo også morsomt med mange på en avdeling.
Jeg har ingen barn, men har et i magen som kommer i november. Jobber nå på småbarnsavdeling, og jeg vil spørre om å komme på store barn når jeg kommer tilbake fra perm slikmat jeg slipper å jobbe med de som er like gamle som barnet mitt.
Jeg ville nok kanskje valgt studiet på nytt, men på et annet sted enn Høgskolen i Vestfold. Jeg har ikke mange fine ord å komme om den skolen.. Dessverre!

Jeg harog jobbet som assistent i barnehage tidligere, og jeg synes det i grunn var ganske kjekt når jeg tenker tilbake på det. Ikke så mye ansvar sm det man har som ped.leder og mye, mye mer lek og moro enn det en pedleder har. Blir mye ansvar og dokumentasjon o.l.. Men det er også kjekt å jobbe med de tingene, så er jo litt opp til hva man liker.

Jeg jobber i bhg ja :) Jeg jobber som konstituert ped.leder, og trives godt med det! Jeg er under utdanning (førskolelærer) og var lenge i tvil om jeg skulle ta det yrket. Fra før av har jeg barne og ungdomsarbeider. Jeg jobbet som assistent et år før jeg bestemte meg, det er jo et givende yrke, selv om det er slitsomme dager. Jeg jobber 80% pga en dag med nettstudie, og dette er en perfekt løsning for meg. Jeg går på Høgskolen i Telemark, og de har gode løsninger på deltidsstuidier, samt gode lærere. Vet de har denne løsningen i Halden også! Men i klassen min er det folk helt fra stavanger, fordi den løsninger HiT har, passet de bedre. Jeg vurderer noen år fulltid i arbeidslivet, før jeg evt går videre med en master.. Dette er kun en bachelor, og den går på fire år siden den er på deltid :)

Jeg er alene med to barn, så har ikke mulighet til å ta det på fulltid. Det å ha barn hjemme og i bhg kan være slitsomt om du gjør det til det ;) Jeg er pedagog på jobb (og litt mamma innimellom) og mamma hjemme. Jo mer jeg skiller disse rollene, jo enklere er det å trives på jobb og hjemme. Jeg sier ikke at det ikke blir mye barn noen ganger, men samtidig er det viktig å skille jobb/fritid.. Jeg jobbet også turnus før, og må innrømme at det er et nytt liv nå.

Lykke til!!! :)[/quote]

Jobber du i barnehage? jepp
Er du førskolelærer/barnehagelærer eller er du fagarbeider/assistent? jeg er utdanna barnevernpedagog, men jobbet som ped. leder nå.
Hvordan trives du i jobben? Trives veldig godt
Jobber du 100 %? ja
Har du barn fra før? I så fall hvor mange? ja, har 2.
Hvordan synes du det går å være med barn både på jobb og hjemme? det syns jeg går veldig fint, litt ør i hodet til tider. men det blir man vel kanskje uansett. er noe annet med egne unger.
Ville du valgt å gå mer skole dersom du ikke har 3 år utdanning innenfor denne type arbeid? ja
Hvor har du studert?
Var det positivt?

fagarbeider i barnehage 80 %. klarer ikke mer, med to barn selv.

ufattelig slitsom til tider med lite voksne på jobb. man gir og gir av omsorg og seg selv.
men jeg trives.

Jobber du i barnehage? Ja

Er du førskolelærer/barnehagelærer eller er du fagarbeider/assistent? Førskolelærer

Hvordan trives du i jobben? Trives veldig godt

Jobber du 100 %? Nei, jobber 80% nå. For å få mer tid med ungene mine

Har du barn fra før? I så fall hvor mange? Venter nummer 3. De to jeg har går i samme bhg som jeg jobber

Hvordan synes du det går å være med barn både på jobb og hjemme? Null problem for meg.

Dersom du er førskolelærer/barnehagelærer ville du valgt studiet ditt om igjen? Ja, det ville jeg.

Hvor har du studert? Norsk Lærerakademi

Var det positivt? Ja, syns det.

Jobber du i barnehage?
Jeg er utdannet førskolelærer og er pedleder på en småbarnsavd. 4 avd barnehage.
Hvordan trives du i jobben? Trives greit
Jobber du 100 %?Jobber 100%
Har du barn fra før? I så fall hvor mange? Jeg har 1 barn( er alenemamma)
Hvordan synes du det går å være med barn både på jobb og hjemme? Det synes jeg går veldig fint.
Dersom du er førskolelærer/barnehagelærer ville du valgt studiet ditt om igjen?Jeg ville nok heller valgt lærer
Hvor har du studert? Studerte ved høyskolen i østfold
Var det positivt?fornøyd

- turnus

Håper på MANGE svar!

Back
Topp