Jobber du eller mannen medleverturnus?

tiia85

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg skal på et intervju denne uka med 3-7-4-7 turnus.
Jobber du eller mannen slik eller noe lignende? Hvordan fungerer det for dere? :-)

Jeg har jobbet slik i 4 år, det er ikke drømmeturnus altså :(

Det er forøvrig mest vanlig i ulike bofellesskap innenfor barnevern og rusbehandling er mitt inntrykk.

Jeg har jobbet slik i 4 år, det er ikke drømmeturnus altså :(
Kan du si litt mer om erfaringene dine? Har aldri jobbet det selv, men hørt mest positivt, så tar gjerne mot erfaringene dine :)

Kan du si litt mer om erfaringene dine? Har aldri jobbet det selv, men hørt mest positivt, så tar gjerne mot erfaringene dine :)
Jeg var veldig veldig, for jobben innebar endel aktivitet og trening. Så fikk mye ut av jobben, og en knall fordel for pasientene. Men du fikk ikke hvilt/ sovet godt på 4 døgn, fordi du er hele tiden på vakt. Den første fridagen går du bare i ørska når du kommer hjem. Det er virkelig deilig med en uke fri altså for all del, jeg studerte, så fikk brukt litt tid på det. Men greiene er- ingen andre har jo fri, så du sitter der å "venter" på du skal på jobb igjen. Og siste dagen før du skal på jobb går med å forberede deg på å gå på jobb hehe.

En annen ting var dette med når en ble syk, terskelen blir litt lavere om du forstår, fordi en kan fint gå på jobb 7 timer med litt hodepine, men du kan ikke jobbe 4 døgn og være slakk. Så om du måtte være hjemme en dag fra jobb, så brukte du nesten opp egenmeld dagene dine.

Jeg ble megasliten av det, jeg fikk ikke rutiner på mat, trening, hverdagen osv. Og over år, altså 4 år, da sa det stopp hos meg. Da fikk jeg meg en dagjobb, noe som
Passet meg mye bedre.

En annen ting er dette ift lønn og tillegg for å jobbe slik. Ikke likt overalt.

Men- er en 20 år, uten familie og skal jobbe slik noen år. Kjør på. Men jeg var også alene med en gutt, og pappaen jobbe på sjøen. Så gutten hadde jo i denne perioden 3 hjem. Det var ikke bra.

Men han jeg jobba med hadde to unger og kone hjemme, syns det var topp de altaå. Fordelen var at det var ikke så langt hjem, så om det var noe kunne en ta turen hjem :)

Hvordan gikk deg? Og hvilken jobb er det?

Jeg har jobba i medleverturnus i flere år. Mannen jobber også medlever. Nå jobber jeg vanlig 3-delt men må si jeg føler jeg er mye mer på jobb nå. Perfekt hvis man har mulighet, gir mye fritid. Jobba under hele studietiden og kunne da jobbe nesten 100% i tillegg til full studietid. Det gikk veldig fint det:) lykke til!

Høres veldig stressende ut. Jeg jobbet før slik at jeg gikk på jobb to ganger om dagen, og da fikk jeg ikke slappet av imellom. Var bare i ventemodus. Men klarer en å nullstille seg så kan det jo være toppen.

Takk for flere svar :-) jeg vil få svar innen fredag denne uka, så er i ventemodus nå.
Er et nystartet botiltak for ungdom, altså så nytt at det ikke et ungdom der enda, men de kommer før jul.

En av grunnene til at det høres greit ut er det at jeg studerer fulltid ved siden av jobb i dag, og føler jeg får for lite tid både til familie og studier når jeg må jobbe fulltid ved siden av.

Har snakket i flere runder med mannen, så vi får se når jeg evt får et tilbud, det vet vi jo ikke om jeg får enda heller :-)

Takk for flere svar :-) jeg vil få svar innen fredag denne uka, så er i ventemodus nå.
Er et nystartet botiltak for ungdom, altså så nytt at det ikke et ungdom der enda, men de kommer før jul.

En av grunnene til at det høres greit ut er det at jeg studerer fulltid ved siden av jobb i dag, og føler jeg får for lite tid både til familie og studier når jeg må jobbe fulltid ved siden av.

Har snakket i flere runder med mannen, så vi får se når jeg evt får et tilbud, det vet vi jo ikke om jeg får enda heller :-)
Du må jo bare prøve det. Jeg studerte også deltid. Og det passet jo veldig fint.

Back
Topp