Jobber 100% på skole, koronavirus. Bør man jobbe?

Bkno7113010

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg jobber 100% på en videregående skole, og er veldig usikker på om jeg bør være på jobb eller ikke. Nå er det jo bare 10 uker til termin, og ønsker å holde meg og baby så frisk så lenge som mulig. Når jeg har ringt informasjonstelefonen om Korona hadde de ingen svar på det og sa det enn så lenge ikke var noen retningslinjer på dette.

Hva hadde dere andre gjort? Er det andre i samme situasjon? Hva har dere isåfall gjort?

Hadde vært fint å høre hva andre tenker. Er så usikker, både jeg og samboeren.

Så lenge helsemyndighetene ikke går ut med konkrete anbefalinger, så synes jeg at man kan jobbe og leve som vanlig med noen ekstra hygienetiltak selvfølgelig. Vask henda litt oftere enn vanlig og ha en antibac tilgjengelig når håndvask ikke er tilgjengelig. Så lenge skolen du jobber på ikke er rammet, såklart

Det ser ut til at gravide ikke blir noe hardere rammet enn andre, så det er sånn sett ingen grunn til å gjøre ekstra tiltak for gravide, med mindre man allerede er rammet av høyt blodtrykk eller diabetes. Men det er min synsing altså. Det er også svært få som får dette to ganger, så sånn sett tenker jeg det på sett og vis kan være en fordel å få det som gravid og ikke etter at ungen er født. Det beste er selvfølgelig å unngå smitten totalt.

Jeg jobber på barneskole og har sykemeldt meg 100%.. Ikke kun pga corona, men litt derfor og ;)

Jobber på barneskole og er fortsatt 100% i jobb. Vi prøver å ha veldig god hygiene, men utover det føler jeg ingen grunn til å ikke være der.

Jeg jobber i barnehage 100%, og har tenkt til det helt til jeg skal gå ut i permisjon 3 uker før termin. Du kan vel si at barnehagebarn er jo værre på dette med håndhygiene og slikt en skolebarn, og jeg er ikke særlig bekymret.

Det beste er alltid å følge råd fra helsemyndighetene tenker jeg.

Har forresten en mor (jobber i barnehage hun også) som går på immun svekkende medisiner og er fremdeles i arbeid frem til legene hennes sier noe annet.

Back
Topp