Jobben...

strikkemamma

Forumet er livet
September To Remember
Ikke bare bare å skjule det (11+0) når jeg kommer på hovedbasen på jobb og får høre gratulerer med graviditeten nesten i det jeg kommer inn døra... skjønner jo at det vises godt og at folk har lagt to og to sammen siden jeg har vært sykemeldt 3 uker. Men noen ting vil man jo gjerne få fortelle selv! Eller er jeg vanskelig nå?

Ikke bare bare å skjule det (11+0) når jeg kommer på hovedbasen på jobb og får høre gratulerer med graviditeten nesten i det jeg kommer inn døra... skjønner jo at det vises godt og at folk har lagt to og to sammen siden jeg har vært sykemeldt 3 uker. Men noen ting vil man jo gjerne få fortelle selv! Eller er jeg vanskelig nå?
Hadde jo vært rimelig vondt hvis du hadde svulst i livmora eller noe! Når det kommer til graviditet så synes jeg alltid at man skal vente til personen selv sier det med å gratulerer. Det er for mange risikoer til å gjøre feil. Så er det jo ufint å spørre også, for det er jo ikke sikkert man har lyst til å dele det enda! Så jeg er enig med deg!!

Enig med FrøkenAngst over her, rimelig ufint. :/ her blir jeg også bombardert med spørsmål, hovedsakelig fra familie, og blir jo for dumt å nekte også.
Men ja, irriterende!

Syns ikke det er noe man spør om, heller ikke sin egen familie. Det kan faktisk hende en har blitt tjukk! Hadde blitt rasende om noen spurte meg, og jeg bare hadde lagt på meg! Hadde eksplodert!
Nei slikt forteller folk selv, slikt spør man ikke om.

Fikk ikke direkte spørsmål om jeg var gravid, de bare gratulerte. Ble litt paff og sa at "hyggelig at man får fortelle sånt selv. .."

Jeg syns folk generelt mangler respekt for andre når det gjelder graviditet og baby. Uansett om man har skjønt eller hørt noe, kan man bare kneppe nebb frem til vedkommende sier noe selv. For noen dager siden spurte ei venninne om jeg var gravid igjen siden jeg hadde fått så Tore pupper. Jeg svarte at det bare var all lakrisen jeg hadde spist siste tiden ;) selv om det evt syns kan det være for tidlig for noen å fortelle nyheten..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skjønner frustrasjonen. Hadde nok svart akkurat det samme selv. Men tror nok at mine kolleger hadde vært "hyggelige" nok til å spørre og ikke bare anta noe sånt. Jeg har en tendens til å se det på kvinner som er gravide-det er bare noe over de. Men jeg antyder aldri noenting før de sier det selv. Da kan jeg heller si at "det har jeg skjønt ei stund nå" e.l. Mener at man skal si det selv når man er klare for det :)

Vi fortalte det til en i familien, og noen dager etter fikk jeg melding av andre i familien; er du gravid? Vi hadde avtalt middag med alle for å fortelle nyheten. Men alle visste det nå, siden vedkommende som visste det ikke tenkte seg om. Så det ble jo til en rykte. Hun som sendte melding og spurte, hadde jo hørt det og visst at vi skulle si det på middagen. Syns hun kunne ha holdt det for seg selv. Ble uuuuuutrolig lei meg! Veldig respektløst! Skjønner godt hvordan du har det..

Back
Topp