Jobben

Bunintheoven :)

Betatt av forumet
Jeg må le... Jeg har dager hvor jeg er super sulten og i dag var en av disse dagene. Sjefen la merke til dette og spurte rett ut om jeg var gravid, og jeg som ALDRI rødmer ble visstnok knallrød og fikk bare frem haha, veldig morsomt", før jeg fikk skiftet tema. Er absolutt ikke klar til å fortelle det her enda... Jeg vet nemlig at sjefen får det fryktelig vanskelig med å erstatte meg da jeg ha en litt spesiell mellomsjef stilling. Ikke det at jeg er uunnværlig altså... Er 9+5 og lurer på når dere fortalte sjefen? Når bør man? Vet man MÅ si ifra senest 3 måneder før termin, men jeg tenkte rundt uke 16 selv....

Tror nok jeg hadde sagt ja i din situasjon hvor du ble spurt rett ut. For da får sjefen også mer tid på seg til å finne en vikar.
Her sier jeg ikke noe før jeg har hatt all opplæring og fått kontakt med de andre ansatte.

Ja, jeg burde kanskje sagt ja, men det var absolutt ikke settingen for det foran alle mine medarbeidere. Jeg har jo ikke fortalt det til mine foreldre en gang.... De vil jo ha eg halvt år på å finne en vikar så tenker det med tid er ok.

Ja, jeg burde kanskje sagt ja, men det var absolutt ikke settingen for det foran alle mine medarbeidere. Jeg har jo ikke fortalt det til mine foreldre en gang.... De vil jo ha eg halvt år på å finne en vikar så tenker det med tid er ok.
Fortell det når det føles rett du :)
Her fortalte jeg det forrige uke pga kvalmen. Kunne ikke være syk i evigheter heller :-p

Jeg sa det bare til sjefen, da mye av planlegging av neste år foregår nå. Har også vært sykemeldt i snart 3 uker så jeg følte det var naturlig å si i fra om hvorfor jeg ble borte. Han viste forståelse og har ikke sagt noe til de andre. Jeg tror sjefen setter pris på å høre det ganske tidlig, men jeg er enig i at den settingen ble feil. Du får si det når du er klar for det :)

Jeg har også fortalt det til sjefen, da jeg har vært sykemeldt lenge nå pga blødning og kvalme. Følte han måtte få vite det. Jobber i en liten bedrift og jeg har også en slags nestleder stilling og jeg er leder for bedriften sitt kundesenter. Var ca 10 uker når jeg fortalte det. Vi har en annen nøkkelperson som også er sykemeldt pga graviditet så jeg vet han trenger litt god tid på å "fylle" tomrommene ;)

fortalte det da jeg var 8 uker til sjefen, og 6 uker til min (eneste) kollega, som visste vi hadde prøvd en stund.. :) jobber bare med mannfolk, så greit at de vet hvorfor når jeg treger tilrettelegging på jobb etter sykemeldinga går ut.. :)

Ja, jeg får kanskje ta det ved neste samtale som vi har en gang per uke. Jeg sitter bare igjen med dårlig samvittighet ogtenkjer a det bare blir dumt å prøve å skjule det... Hun har joslett gravid selv så hun har nok fattet mistanke, hun har jo aldri tullet med gravideditet tidligere. Heldigvis er jeg i tipp topp form og håper det holder seg slit så jeg får bidratt frem til permisjon!

Jeg fortalte det da jeg ringte for å si at jeg ble sykemeldt slik at de kunne søke om fritak for arbeidsgiver perioden og så de viste hvorfor jeg ble sykmeldt i over 4 uker og at det kan bli lenger (spydde til godt etter uke 20 sist).

Når man ikke er sykemeldt syne jeg man kan vente til man selv føler det er riktig å fortelle det.

Jeg fortalte det i uke 6 til min sjef.. Fordi jeg bare MÅTTE si det til noen... hehe.. Hun ble veldig glad på mine vegne. Tenkte også det var greit å si det hvis det skulle skje noe..

Back
Topp