jobben,hjelp

a.t

Glad i forumet
hei jeg er i ett arbeid som er veldig tungt fysisk å stressende, er ett mannsdominert avdeling så er første her som er gravid.så er ingen som vet eller kan svare på noe. Er 5 uker på vei å er redd for stresse for mye,e trøtt å småkvalm heile dagen.Er mitt første så kan være eg som tenker for mye. . Håper det er noen der ute som har noen gode tips....[:)]

egentlig ikke, må nesten lese meg til alt. sjefen har ikke peiling.

ORIGINAL: Tammis

Det må jo være noen på jobben din som har peiling på hvilke rettigheter og slikt du har. Enten sjefen din eller verneombud!

Hei

Jeg er i samme situasjons som deg. Stressende, fysisk tungt og mannsdominert. Du har krav på at arbeidsgiver tilrettelegger jobben for deg slik at du kan jobbe der. Er det slik som i min jobb at det er vanskelig må du snakke med legen. Husker ikke hva det heter men det er ikke sykemelding. Det heter noe annet, men det forteller trygdekontoret at du ikke kan jobbe fordi arbeidsgiver ikke kan tilrette legge jobben for deg. Du får det samme utbetalt som ved sykemld. Les mer om det på trygde etaten sine internett sider.

lykke til

æ jobbe å i et mansdominert å krævende yrke som æ ikkje kan jobbe i nu når æ e gravid. (e feskar)
om arbeidsgiver ikkje kan tilrettelegge arbeide t dæ så får du svangerskapspermisjon, å samme pengebeløp som om du e sykemeldt.
og permisjonstiden tilskrives som jobb sånn at du ikkje tape fødselspermisjonspenger.
snakk me jormor om dette di har di parirene som er nødvendi. å di fylle di ut t dæ å

Jeg har ikke et fysisk tungt arbeid, men jeg ble fort sliten. Jeg snakket med sjefen min og han ga meg beskjed om å si fra til han når ting ble for tungt eller jeg ble for sliten. Han var glad for at jeg hadde blitt gravid og tilrettelag arbeidet mitt fra første dag. Han var glad for de dagene jeg var på jobb og måtte jeg få tidlig fikk jeg det. Bedre sjef kan man ikke ha.

Prat med sjefen din, slik at han ihvert fall vet noe. Det hjelper kanskje. Lykke til!!

takk for mange svar. jeg vil også jobbe så leng som mulig,..[:D]

Back
Topp