Jobbe tett inntil folk?

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Noen andre som har jobber der de jobber/står tett inntil folk hele dagene? Eg er frisør.
Er dette trygt? Eller burde man helst sykemelde seg? Veldig skeptisk mtp koronaen.

Last edited:
jeg jobber tett inntil folk, nå bare gå ut i fra at de er ærlige og ikke er tilstede om de er syke. Jeg jobber på sykehus så er fritatt å jobbe med pasienter som har påvist eller mistenkt smitte, så har kun ¨friske¨ pasienter, og det blir jo på en måte likt for deg også. Svangerskap og korona er ikke grunn nok til å få sykemelding.
Du får være ekstra nøye med å holde avstand der du kan og ha god håndhygiene!

Jeg jobber som sykepleier på intensivavdeling, så jobber veldig tett på andre mennesker. Er nesten mer redd for å bli smittet av kollegaer enn pasienter, for pasientene jeg pleier har testet negativt for covid-19, og pårørende får ikke komme på besøk hvis det ikke er fare for liv. Jeg har ikke covid-19 smittede siden jeg er gravid.. Jeg tenker å gå på jobb så lenge jeg kan. Er heller redd jeg må bli sykemeldt etter hvert pga. bekkenløsning:facepalm:, Tenker det nesten er mer sannsynlig å bli smittet i matbutikken eller fra barn i barnehagen. Men det er nok litt annerledes når du jobber med kunder og du ikke helt vet om de kan ha vært disponert for smitte eller er smittet.. Kanskje du kunne diskutert det med lege eller jordmor?:)

Ja, tenkte eg skulle ta det opp med jordmor.
Kunder kan ikke hoste/nyse/ha rennende nese, og hvem vet om de er ærlige? Tror de fleste er ganske ivrige etter å få seg frisørtime da salongene har vært stengt 6 uker.

Andre jobber er også utsatt, en vet for lite angående om/når gravide får corona syns eg.
Er litt skummelt. En vil jo det beste for den inni magen såklart ..

Last edited:
Eg er lærar på 1.trinn. Hadde kvidd meg til å reise på jobb, men eg sjukmeldt pga ryggen og redd bekkenet begynne å krangle snart og, så rekna med at sm blir forlenga

Jeg jobber på barneskole og i SFO. Jeg kjenner også på redselen for at kollegaer eller barn skal smitte meg. Foreløbig sykemeldt ut neste uke men er tenkt tilbake i redusert stilling etter det.

Jobber i bhg. Sannsynligheten vil være der uansett, men sannsynligheten er også stor for å bli smittet i butikk eller ved å treffe nær familie og venner. Tenker dette skal vare en stund og man må bare følge oppfordringer og håpe på det beste!

Frisører har jo sånn sett god mulighet til å ha få klienter inne på en gang og kunden rører jo ikke noe spesielt mens man sitter i stolen. Så det blir jo vanlige forhåndsregler med god håndhygiene/ hansker/ desinfisering.

Jeg jobber i hjemmesykepleien, så er tett på mange mennesker. Jeg er fritatt å jobbe med smittede eller pasienter med symptomer. Jeg har jo underliggende sykdom også, så krysser fingrene for å unngå smitte! Barna går nå i bhg og gubben er også tilbake på sin jobb, så vi har mange smitteveier. Skulle det blitt et utbrudd med flere smittede på jobben så går jeg av med svangerskapspenger, ellers håper jeg å stå i jobb så lenge som mulig! Får bare være nøye med hygienen og holde avstand der det lar seg gjøre :)

Jobber som lærer på småskolen, så her blir det tett på ja:hilarious: men jeg kan ikke låse meg inne i mange mnd fremover, og de to barna her må på skolen og i bhg, så vil jo bli utsatt gjennom de og..

Lærer på mellomtrinnet, så er foreløpig hjemme. Men planen er jo at vi skal tilbake etter hvert. Enn så lenge en smittefri kommune, så her har alle inkludert de i risikogruppene fått beskjed om å komme på jobb... Får se hvordan vi forholder oss om det evnt kommer smitte.

Jobber på sykehjem, så jeg kommer ikke unna å jobbe tett med og tett på.
Jeg håper at hvis vi må isolere/ha deler av avdelingen i karantene en gang til, at jeg får slippe å være på enheten som vi må bruke smitteutstyr på 24/7. Sist ble jeg ordentlig dårlig av å sitte med munnbind i 8-10t uten mulighet for å innta mat og drikke. Fikk et migreneanfall som varte i nesten en uke, og når det endelig gav seg så var det pån igjen med munnbind..

Ellers så måler vi temp og ser an allmenntilstanden til beboerne før vi går i gang med stell. Ofte har nattevakten tatt tempen før vi på dagvakt kommer, så vi vet litt hvor landet ligger.

Jobber som sykepleier, så jobber tett på folk.
Er litt bekymret med tanke på smitte, vil helst unngå det siden det er så usikkert hvordan det påvirker gravide.

Sliter med bekkenet, og hvis det utvikler seg som tidligere svangerskap, så blir jeg nok snart sykemeldt uansett.

Back
Topp