Jobbe tett inntil folk?

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Noen andre som har jobber der de jobber/står tett inntil folk hele dagene? Eg er frisør.
Er dette trygt? Eller burde man helst sykemelde seg? Veldig skeptisk mtp koronaen.

Last edited:
jeg jobber tett inntil folk, nå bare gå ut i fra at de er ærlige og ikke er tilstede om de er syke. Jeg jobber på sykehus så er fritatt å jobbe med pasienter som har påvist eller mistenkt smitte, så har kun ¨friske¨ pasienter, og det blir jo på en måte likt for deg også. Svangerskap og korona er ikke grunn nok til å få sykemelding.
Du får være ekstra nøye med å holde avstand der du kan og ha god håndhygiene!

Jeg jobber som sykepleier på intensivavdeling, så jobber veldig tett på andre mennesker. Er nesten mer redd for å bli smittet av kollegaer enn pasienter, for pasientene jeg pleier har testet negativt for covid-19, og pårørende får ikke komme på besøk hvis det ikke er fare for liv. Jeg har ikke covid-19 smittede siden jeg er gravid.. Jeg tenker å gå på jobb så lenge jeg kan. Er heller redd jeg må bli sykemeldt etter hvert pga. bekkenløsning:facepalm:, Tenker det nesten er mer sannsynlig å bli smittet i matbutikken eller fra barn i barnehagen. Men det er nok litt annerledes når du jobber med kunder og du ikke helt vet om de kan ha vært disponert for smitte eller er smittet.. Kanskje du kunne diskutert det med lege eller jordmor?:)

Ja, tenkte eg skulle ta det opp med jordmor.
Kunder kan ikke hoste/nyse/ha rennende nese, og hvem vet om de er ærlige? Tror de fleste er ganske ivrige etter å få seg frisørtime da salongene har vært stengt 6 uker.

Andre jobber er også utsatt, en vet for lite angående om/når gravide får corona syns eg.
Er litt skummelt. En vil jo det beste for den inni magen såklart ..

Last edited:
Eg er lærar på 1.trinn. Hadde kvidd meg til å reise på jobb, men eg sjukmeldt pga ryggen og redd bekkenet begynne å krangle snart og, så rekna med at sm blir forlenga