Jobbe redusert

Bkno9416862

Blir kjent med forumet
Noen som har jobbet redusert etter at permisjonen er ferdig? Vurderer å jobbe 80% fra januar frem til sommeren, for å få mer tid med sønnen min.

Dere som har gjort det, er dere fornøyd med ordningen?

Har man mulighet til det økonomisk, så ville jeg helt klart gått for det:)

Ett spm jeg glemte, er dette noe man har krav på?

Skal nå ha tre mnd ulønnet, vi har spart mye, så lar seg gjøre å jobbe redusert også. Veldig glad for det :)

Jeg vurderer det samme! Har ikke snakket med arb giver ennå!
Har egentlig lyst til å jobbe 50%, men med nytt hus går nok ikke det..

Jeg vurderer det samme! Har ikke snakket med arb giver ennå!
Har egentlig lyst til å jobbe 50%, men med nytt hus går nok ikke det..

Jeg har heller ikke snakket med min, men håper det lar seg ordne. 50% hørtes herlig ut :) Men selvsagt må ting ligge til rette. Hva med 60 da? Så blir det bare tre dager i uken (evt korte dager).

Skal nå ha tre mnd ulønnet, vi har spart mye, så lar seg gjøre å jobbe redusert også. Veldig glad for det :)

Man har krav på å få jobbe redusert fram til barnet er 2 år mener jeg.

Man kan jobbe redusert frem til barnet(a) er 12 år. Man søker da perm etter en eller annen paragraf, husker i farta ikke hvilken. Jeg jobber 80% og har gjort det i 3 år snart. Må søke hvert år til arbeidsgiver (kommunen).
Jeg har en 100% stilling egentlig.

Noen som har jobbet redusert etter at permisjonen er ferdig? Vurderer å jobbe 80% fra januar frem til sommeren, for å få mer tid med sønnen min.

Dere som har gjort det, er dere fornøyd med ordningen?
Vi skal være hjemme 100%, og jeg GLEEEEDER meg! :)
vi ønsker å være hjemme med jenta frem til høsten, så fra januar skal jeg jobbe 3 dager i uken og mannen de resterende 2. (Mannen har mulighet for hjemmekontor/kveldsjobbing, så i realiteten skal han nok jobbe minst 60% han også). + Ta ut ferieukene fra 2016.

Jeg jobbet 60% et halvt år og 80% et halvt år, pga mangel på barnehageplass, og syns det var veldig herlig:-) Veldig kjekt med den ene dagen fri da jeg jobbet 80%, hadde fri på onsdager så uka ble kort, to dager jobb, fri, to dager jobb igjen og så helg:-)

Ja man har som foreldre krav på 1 år permisjon ifm hvert barn, å gå ned i ønsket prosent eller full permisjon, og ha rett på å gå tilbake til jobben sin i den stillingsprosenten man hadde.

Hadde det passa med type jobb jeg har hadde jeg gjort det :)

Da blir det 80% jobbing på meg frem til sommeren :) veldig glad for det. Flere som endte opp med en slik løsning?

Back
Topp