Jobbe redusert - egenmelding

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
hvis man feks har 20% permisjon fra jobben. Altså innehar 100% stilling.., men tatt 20% permisjon.. For da å jobbe 80%.. Man har da rett på egenmeldinger? 24 dager?

Har prøvd å Google, men finner ikke ut av det.. Hadde vært fint å sett svaret skriftlig :)

Ja du har rett på egenmld, så sant du er syk på dine arbeidsdager;)

Trenger ikke google for det? Jeg jobbet deltid gjennom hele studiet, kunne bruke egenmelding for det. Du har rett på egenmelding på lik linje som alle andre på arbeidsplassen din. Er det noen som sier noe annet?

hvis man feks har 20% permisjon fra jobben. Altså innehar 100% stilling.., men tatt 20% permisjon.. For da å jobbe 80%.. Man har da rett på egenmeldinger? 24 dager?

Har prøvd å Google, men finner ikke ut av det.. Hadde vært fint å sett svaret skriftlig :)

Er jo ikke sånn du nødvendigvis er syk på dine 20% du har redusert arbeidstid;)

Er jo ikke sånn du nødvendigvis er syk på dine 20% du har redusert arbeidstid;)

Men kan jo skje. Hvis man feks har fast fri på onsdager. Og man er syk en onsdag.. Hvordan er rettighetene på egenmelding da? Man har rett på dets

Gjelder ikke meg ;) jeg er 100% ufør jeg

Eller hvis man jobber 60 %.. Har 40% permisjon.. Rett på egenmelding da og?

Du har rett på eigenmld, men ikkje på dine "fri" dagar. Det samme gjelder jo ferie også. Om du er sjuk i ferien, må du vera sjuk over ein viss antall dagar/% av ferien for å få ferien tilbake.

Men kan jo skje. Hvis man feks har fast fri på onsdager. Og man er syk en onsdag.. Hvordan er rettighetene på egenmelding da? Man har rett på dets

Man kan bare bruke egenmelding for de dagene man skulle jobbet. Er du syk på en fridag så får du ikke betalt for den dagen, men om du også da er syk torsdag og fredag og opprinnelig skulle jobbet. så vil du jo få betalt for de dagene. Er ikke som å få tilbake feriedager hvis man er syk i en ferie :)

Du trenger jo ikke egenmld om du er syk på din fridag. Betyr ikke noe om det er en onsdag du har redusert stilling for eller en søndag du alltid har fri. Er du syk på fridag så betyr det ikke noe for jobben ergo du får ikke det igjen, men mister heller ikke antall dager på egenmld ;)

Man kan bare bruke egenmelding for de dagene man skulle jobbet. Er du syk på en fridag så får du ikke betalt for den dagen, men om du også da er syk torsdag og fredag og opprinnelig skulle jobbet. så vil du jo få betalt for de dagene. Er ikke som å få tilbake feriedager hvis man er syk i en ferie :)
Ja, jeg tenkte bare feil :) mente om man hadde fast fri på onsdag.. Og ble syk på en torsdag, så har man rett på egenmelding :)

Du har rett på eigenmld, men ikkje på dine "fri" dagar. Det samme gjelder jo ferie også. Om du er sjuk i ferien, må du vera sjuk over ein viss antall dagar/% av ferien for å få ferien tilbake.

nå får du ferien tilbake, sålenge du er sykemeldt (fra lege) fom første dag.

Back
Topp