Jepp, jepp og jepp. Jeg skjønner akkurat hvordan du tenker! Har faktisk fått mange spørsmål om dette, hvordan det er å være i rundt barn 24/7. Jeg jobber som pedagog i barnehage, og venter nå nr. 2
![Smiling face :relaxed: ☺️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/263a.png)
Jeg skal være helt ærlig med deg om
mine personlige tanker, følelser og erfaringer. Jeg synes det er utrolig energikrevende og jeg har vært mer utmattet de siste 4 årene enn jeg har hatt energi. Det er tungt. Jeg går også rundt med dårlig samvittighet, da jobben ofte tar så mye energi og krever så mye fra meg at jeg ofte er sliten når jeg kommer hjem. Det føles
for meg så utrolig feil, da jeg gjerne vil ha overskudd til de hjemme også
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Så jeg ender ofte opp med å gå i minus, ettersom jeg ofte må gi 200%. Det er mye støy i barnehager = tar energi. Mange barn og ofte dårlig bemanning. Man leker på jobb, man leker hjemme. Man får sjeldent avbrekk til «å bare være voksen».
Da kommende storesøster var 1-2 år, så var jeg også pedagog på småbarnsavdeling, og følte at jeg bodde i gulvet. Stol og sofa? Aldri hørt om. Hverken hjemme eller i barnehagen. Vondt i ræva! Jeg gjorde det samme i barnehagen som hjemme. Tegne, bygge, male, duplo, være ute, skifte bleier, synge, ja - and the list goes on. Misforstå meg rett: det er utrolig herlig! MEN når det blir dag ut og dag inn, så blir man litt sliten og
jeg kjenner jeg trenger andre impulser.
Jeg må også si at jeg synes det er en givende jobb. All den kjærligheten man får igjen fra barna
![hug003 :hug003 :hug003](/styles/default/xenforo/site_smilies/smiley-hug003.gif)
det er en fin jobb, man blir glad i alle sammen, og det er gunstige jobbtider samtidig som man kan være mye ute i godt vær. Spesielt deilig på sommer!
Jeg også undrer mye på om det er dette jeg vil jobbe med resten av livet. Jeg er utrolig sliten i perioder! Jeg har litt kontordager som pedagog, og det er så DIGG å sitte på kontoret, drikke kaffe og faktisk HØRE egne tanker inni hodet, og ikke bare støy. Jeg har også mer energi på hjemmebane de dagene jeg har kontor. Det er derfor jeg lurer på hva annet jeg kan gjøre. Akkurat nå er jeg delvis sykmeldt, og det hjelper på mye!! Det er jo pga. svangerskapsplager, men ja - jeg ser hvor mye mer energi jeg har når jeg ikke er inne på avdeling eller på jobb. Jeg gleder meg så mye til å være hjemme permisjon
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Lurer på å søke litt i rundt på annet arbeid mens jeg går hjemme..
Det viktige for meg i en slik jobb, er trening og søvn! For å holde energinivået godt oppe og stabilt. Det har fungert! Samtidig som det er viktig med voksentid også. Jeg har en veldig givende mann, som elsker å leke, styre og finne på ting. Av og til føler jeg han passer bedre i barnehage enn meg selv
![laughing002 :laughing002 :laughing002](/styles/default/xenforo/site_smilies/smiley-laughing002.gif)
han har vært god på å se når jeg har vært sliten, og han passer på at jeg får ladet opp. Hadde nok ikke klart å holdt hodet over vann uten han