jobbe i PU-bolig

Lille_Rosin

Betatt av forumet
Jeg fikk telefon i går om at jeg kan få begynne å jobbe i PU-boliger.
Jeg har gått et år helsefag, men tok aldri eksamen, så er ikke utdannet som noe innenfor dette. Jeg søkte heller ikke i utgangspunktet på dette, men likevell så kan det jo være spennende å prøve selv om jeg har null erfaring?
Kan noen her fortelle meg litt om oppgaver man får? og hva man gjør? jeg har aldri jobbet overhodet, kun studert og vært hjemme i mammaperm. så må si jeg er litt redd [&:] og spent [:)]
Jeg takket iallefall ja til jobben, for jeg trenger å jobbe nå pga økonomi. Samtidig så skal jeg søke meg inn på høgskole (sykepleien) til høsten eller neste år (usikker enda om jeg skal jobbe et år først eller ikke) holder på å fullføre almenfag påbygg som privatist nå.

ellers så har jeg gått barne og ungdomsfag, kanskje noe av dette vil hjelpe meg i denne jobben?

Er vel å hjelpe til med alt fra personlig hygiene til måltider, handlinger og vasking. Også er det mye sysselsetting. Om det er det jeg tenker på..

Da skal jeg vel greie meg bra[:)]
Kan veldig lite om mennesker med en psykisk utviklingshemmelse, men det kommer vel med jobben når jeg er der [:)]

Hvilke oppgaver du får varierer en del etter hvilke brukere som bor i boligen du skal jobbe i. Det kan være alt fra hovedsaklig stell der du lager mat, gir de mat, hjelper de på do, i dusjen osv. og det kan være mennesker som klarer mesteparten av "stellet" selv, der du jobber mest med veiledning pg er med dem på forskjellige aktiviteter osv.. [:)]

Uansett, masse lykke til i ny jobb [:D] håper du blir og trives[:)]

I tillegg til det som er nevnt over, så er det viktig at du prøver å jobbe mest mulig med "hendene på ryggen" antar jeg. Og være forberedt på at det er endel kveldsvakter i boligen siden de fleste psykisk utvilingshemmede er sysselsatt 4 av 5 formiddager i uka[:)]. Det er i hvertfall min erfaring[;)]

Back
Topp