Jobbe i gang vs slappe av?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Hva tenker du er det riktige å gjøre nå?

Jeg spurte jordmor om hva som er best her dagen før termin - gjør det du har lyst til og orker svarte hun.

Amahel vasket og ryddet i går og etter en god natts søvn er hun på føden. Kanskje det er det rikitge?

Med gutta mine har jeg vært på jobb, lagt meg tidlig og født tidlig på morgen.

Skal jeg sette igang å rydde og vaske eller skal jeg pleie kroppen, bekkenet og ryggen på sofaen?

Har egentlig litt lyst å styre litt;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Sniker fra juni: je tror det kan være lurt å slappe av og ikke overdrive vasking ol. Men før jeg fødte var jeg på sykehuset på kontroll, hadde svake rier og jeg ble strippet, da fikk je beskjed om å gå tur og "vrikke" på bekkenet i to timer for så å komme på ny sjekk.. Hun kom på natta etter:) så å bevege seg litt kan nok være lurt, men ikke slit deg ut:) lykke til med fødsel:)

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Her skal ingenting overdrives :P Har nok ikkje energi til det.
Gjør det eg klarer, lager mat, tae inn og ut av oppvaksmaskinen, vasker og henger opp klær og mopper gulvene (sånne dagligdagse gjøremål som gjør at det ikke ser bomba ut her).
Resten får samboeren ta seg av. I helga skal eg vertfall dirigere han rund. ;) Vi har barnevakt til litlå på lørdag til søndag, så da skal huset vaskes og klargjøres skikkelig - eg skal bare se på :P

Fødselen blir jo satt igang av et hormon så tror du kan roe ned med alle kjerringrådene. Men å bevege seg litt er ikke dumt, det er jo anbefalt når fødselen er igang også for at baby lettere skal komme ned i bekkenet :) Men husk å hvil mye også, er ikke kult å være utslitt når det hele begynner ;)

Filleren altså...
Endte opp med at jeg rydda soverommet og sorterte klesskapet + tømte utav noen esker med sengetøy og enda mer klær.
Opp og ned på loftet...

Resultat: nå river det i konemor bare jeg står oppreist.
Kjennes ut som om "hullet" regelrett åpner seg - altså, modningstegn på gang.
Hva jeg har lest hos flere så kan denne jobbinga ende opp i maserier og enda mer vondt uten særlig effekt. Det vil jeg ikke ha!
Ja...vil ikke ha ut den ungen jeg! Vil ikke ha vondt!

Så nå må jeg virkelig prøve å sitte i ro...
For er virkelig ikke mentalt forberedt på noe fødsel helt enda...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Back
Topp