Jobbe i ferien

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Begynner ferie neste uke, men har blitt spurt om å ta på meg noen vakter( helsevesenet). Har jeg rett på ekstra betalt?

Ikke lov å jobbe i ferien, det er arbeidsgiversplikt å sørge for at arbeidstaker tar ferie.
Men du får vel betalt om du jobber de vaktene, men sørg da for nye feriedager også.

Du skal ha feriedagene tilbake dersom du jobber, og normal betaling. Men det skal mye til for at de drar deg inn på jobb i ferien, det er ikke helt vanlig.

Der jeg jobber har vi en lokal avtale som gjør at man får endel ekstra for å flytte ei ferieuke. Lurer på om det er rundt 7000. Men da tar man ferie en annen uke. Dette blir så klart kun benyttet i ekstreme krisetilfeller.

Men hvis ikke det foreligger noen sånn avtale så får du nok ikke det. Med mindre du spør og får en egen avtale på det, da.

Du skal ha feriedagene tilbake dersom du jobber, og normal betaling. Men det skal mye til for at de drar deg inn på jobb i ferien, det er ikke helt vanlig.
Dårlig med folk, så dessverre så ser det ut som jeg må jobbe noen dager. Kan selvfølgelig si nei, men blir ikke akkurat god stemning av det.

Dårlig med folk, så dessverre så ser det ut som jeg må jobbe noen dager. Kan selvfølgelig si nei, men blir ikke akkurat god stemning av det.

Da hadde jeg krevd en kompensasjon for det. Når det er krise så må de bare leie inn folk på overtid da. :confused005

Tror ikke du får ekstra betalt, hvis det ikke er en intern avtale, men du må passe på så du får tilbake feriedagene dine.

Du kan alltids si at det er greit, men da vil jeg ha forskjøvet vakt eller overtidsbetaling. Da får du en hel del ekstra betalt ihvertfall. Dersom de ønsker at du endrer ferieplaner og får utgifter pga dette, så har du rett på å få disse utgiftene dekket.

Back
Topp