Jobbe i barnehage med egne barn

Bruker59ce

Flørter med forumet
Hei.

Jeg lurer på hvordan det har vært for dere som har jobbet i samme barnehage som egne barn går i?

Har det funket?

Erfaringer?

Flytter denne ut på generelt, kanskje du får svar der! :)

Jeg har nesten alltid gjort det og det har funket fint! Det kommer litt an på ungene. Er to andre mødre jeg jobber med og barna deres er mer klengete. Kommer også an på alder.

Last edited:
Jeg har ikke gjort det men har jobbet med folk som har det og mine 4 erfaringer med det er at det ikke har fungert mem foreldrene selv mener det har fungert fint da ;)

Kommer vell litt ann:-) har ei venninde som jobber i samme barnehage som datteren men hun er på en anen avdeling så de ser jo nesten aldri hverandre:-) har funket greit der vet jeg.

Er en fordel at ungene ikke går på samme avdeling som du jobber.. Men det funker for noen det også

Tenker det går bra til det evt ikke går bra. Da kan det bli vanskelig å skille rollene som mor/kollega. Man vet jo mye mer om forholdene på avd som kollega, og det er jo på godt og vondt. Jeg har hatt kollegaforeldre som har tatt seg veldig store friheter og noen som har sittet på pauserommet og klaget på ting de er misfornøyde med. Da funker det dårlig tenker jeg. Jeg valgte bevisst å ikke ha barna i samme barnehage fordi jeg tror det hadde blitt vanskelig å skille rollene hvis problemer skulle oppstå.. tenker du at det skal gå fint, er det mange fordeler med å ha barna i samme barnehage som deg også altså :)

Jobber med flere som har barna i samme barnehage. Jeg syns ikke det fungerer så veldig bra, men det syns foreldrene selv. Ungene dras naturlig nok mot mor og mor til sitt barn om det har skjedd noe. Selv om de ikke er på samme avdeling. Dette ser ofte ikke foreldrene selv.

Jeg har erfaring fra barnets ståsted. Jeg gikk i barnehagen der min mor jobbet. For meg var det helt supert. Jeg gikk 2 dager der og 2 dager hos dagmamma og 1 dag fri. Jeg hadde behov for den tryggheten det var og ha mamma der, men min mor var også flink til å kombinere rollene. Vi valgte likevel å ikke søke inn eldste til barnehagen hun jobbet i, for det kunne bli litt vel mye blanding av rollene med både barn og barnebarn.

Hei.

Jeg lurer på hvordan det har vært for dere som har jobbet i samme barnehage som egne barn går i?

Har det funket?

Erfaringer?
Her er det flere som gjør det, besremødre også. og de sier det er supert. De er ikke på samme avdeling da. Men trenger barnet ekstra trøst i starten så er jo mamma i nærheten. Og de venner seg fort til at mamma er på jobb og må deles.

Jobber med flere som har barna i samme barnehage. Jeg syns ikke det fungerer så veldig bra, men det syns foreldrene selv. Ungene dras naturlig nok mot mor og mor til sitt barn om det har skjedd noe. Selv om de ikke er på samme avdeling. Dette ser ofte ikke foreldrene selv.
Det er vel ikke en dårlig ting?

Vi hadde det problemet i begynnelsen med ene barnet, men nå går det helt fint. :) Samme med de andre. Gutten min kan fint bli trøstet av andre selv om jeg er der. :)

Tror det kommer veldig ann på både mor og barn. Hadde ei på vår avdeling som fint klarte å leve hele dagen uten mor, og mor også og la barnet ha sin egen dag i barnehagen. Tror jeg kan huske at hun ba om å gå inn til mor en gang i løpet av et halvt år. Men så hadde vi ei som jobbet på min avdeling. Hun hadde 2 jenter på ei annen avdeling. Hun hadde en tendens å hente inn sine barn hver gang vi skulle gjøre noe spennende. Tipper barna ikke hadde noe i mot det, men ble veldig urettferdig overfor barna på vår avdeling, da flere av de måtte stå over aktiviteten fordi vi hadde 2 unger ekstra som tok plassen deres. De kom også inn til oss ganske ofte på eget valg også, og kunne ikke si nei, da de var barna til avdelingsleder, så stort sett hadde vi 2 barn ekstra på avdelingen. Men tror det hadde mye med mødrene å gjøre

Tror det kommer veldig ann på både mor og barn. Hadde ei på vår avdeling som fint klarte å leve hele dagen uten mor, og mor også og la barnet ha sin egen dag i barnehagen. Tror jeg kan huske at hun ba om å gå inn til mor en gang i løpet av et halvt år. Men så hadde vi ei som jobbet på min avdeling. Hun hadde 2 jenter på ei annen avdeling. Hun hadde en tendens å hente inn sine barn hver gang vi skulle gjøre noe spennende. Tipper barna ikke hadde noe i mot det, men ble veldig urettferdig overfor barna på vår avdeling, da flere av de måtte stå over aktiviteten fordi vi hadde 2 unger ekstra som tok plassen deres. De kom også inn til oss ganske ofte på eget valg også, og kunne ikke si nei, da de var barna til avdelingsleder, så stort sett hadde vi 2 barn ekstra på avdelingen. Men tror det hadde mye med mødrene å gjøre

Dette måtte jo styrar ordna opp i. Det er jo ikkje greit.

Dette måtte jo styrar ordna opp i. Det er jo ikkje greit.

Det var styrer som var mammaen. Men mener de på barnas avdeling prøvde å stoppe det mer, å lot ikke barna komme med mindre hun henta dem.

Det var ikkje lett for dykk då nei. Håpa hun fikk beskjed?

Var ikke noen som ville stå opp mot henne, annet enn han ene på barnas avdeling. Hun var god venninne med lederen for barnehagen å fikk gjøre veldig som hun selv ville. Men vet det var flere som så litt frem til at eldste skulle på skolen

Jeg har ikke gjort det men har jobbet med folk som har det og mine 4 erfaringer med det er at det ikke har fungert mem foreldrene selv mener det har fungert fint da ;)

Har samme erfaring fra da jeg jobbet i barnehage...

Jobbet en periode der styrer var mor til er barn i Bhg, og det så ut til å fungere veldig fint, men da var hun stort sett ikke med barnet i løpet av dagen. Det var en gang han skadet seg og måtte på legevakta, og da var det veldig praktisk å ha mor på plass med en gang :)

I Barnehagen vi bruker er det vel minst seks av de ansatte som har barn der, og det jeg ser går det veldig fint, men jeg er jo bare der ved henting og levering.

Back
Topp