Jobbe bittelitt i permisjonen

BK92

Forelsket i forumet
Hvordan er det om man jobber noen timer her og der i permisjonstiden sin? F.eks. lese review på en prosjektoppgave en kollega skriver, som normalt er ditt spesialområde. Det er jo helt umulig å melde inn/utsette tiden for man vet ikke når man skal gjøre det, hvor lang tid det tar og er ikke regelmessig. Må det rapporteres på noe vis? Det kan jo bli noen timer i løpet av permisjonstiden, dersom baby sover og slapper litt av. Jeg er veldig glad i jobben min og da sparer jeg fort opp en del fleksitid.. det trenger vi mtp. sen barnehagestart :shifty:

Helt offisielt sett, for å gjøre alt helt riktig, så må du sikkert styre noe med NAV.. Og spesielt hvis du skal ha lønn for det. (Om man evt må ta delvis permisjon, f.eks; 90% perm og 10% jobb. Såvidt jeg ser, kan man legge inn 5% også, men).
Men jeg vet andre som har bare avtalt med jobben at man ikke tar lønn for det der og da, men skriver det opp og tar avspasering for det senere. Neppe helt slik man skal gjøre det, men.

Hvis du leser igjennom for kollegaen din for å være hyggelig er det ikke noe problem, men med en gang du skal ha betalt eller avspasere tiden så må nav informeres hvis du skal gjøre det etter boka. Men som lillafrosk skriver går det ann å gjøre en avtale med arbeidsgiver når det gjelder avspasering for da har du ikke fått betalt noe i penger som nav kan ta deg på.

Takk! Tar det som avspasering ja, så jeg også tenkte at dette kan man bare føre opp litt uoffisielt.

Back
Topp