Jobbdilemma

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
På fredags morgen er det hjemreise og jeg grugleder meg, gleder meg til å se igjen min familie og til ul... Men gruer meg til jobben, hater jobben min og kjenner jeg blir rent uvel fysisk av tanken på å sitte der mutters alene og glo.. Jeg blir deprimert av den og lyspunktet var denne ferien som nå er over (selvfølgelig er spirene våre det største lyspunktet vårt <3).. Jeg var i en jobb-bytte situasjon når testen ble positiv og fikk derfor aldri byttet, jeg er overlykkelig for knøttene våre, ikke misforstå, men jeg kjenner at det å gå å nigrue seg for jobben tar veldig hardt på..
Hva ville dere gjort?

Sent from my iPhone using BV Forum

Snakk med legen din og evt sykemelding ?:)

Søk på andre jobber :)
Evt så kan du jo si opp først, men om du sier opp får du vel ikke dagpenger med engang,

Søk på andre jobber :)
Evt så kan du jo si opp først, men om du sier opp får du vel ikke dagpenger med engang,

Jeg kan jo ikke si opp heller :( Vi har lån og leilighet som må betales og om jeg sier opp så mister jeg retten til permisjonspenger.. Jeg tviler på at noen vil ansette en gravid dame :(

Jeg får dårlig samvittighet av å sykemelde meg også, men på en annen måte så må jeg tenke på de to små i magen..

Du kan jo søke jobb uten å si at du er gravid. Jeg var hos legen idag og ble anbefalt det selv :) Må snart ha mer jobb andre steder og må begynne å søke :/

Du trenger ikkje å opplyse om at du er gravid. Visst dei spør om det på intervju kan du velge å ikkje svare på det. Det er kun 3 mnd. før termin du må opplyse om at du er gravid. Søk påandre jobber som gir deg og dei små bedre trivsel :)

Arbeidstaker har rett og slett ikke lov til å spør om graviditet.
Og du har ikke plikt til å informere om det.

Søk i vei, og hold på hemmeligheten din :-)

Søk på andre jobber. Nå vet ikke jeg hvordan praksisen er når man venter tvillinger, men sannsynligheten for at du kommer til å få jobbe fullt fram til termin er vel ganske liten? Dersom du ikke finner ny jobb nå før permisjon, kan du fint søke på jobber mens du er i permisjon.

Er det noe arbeidsgiver kan gjøre for å tilrettelegge for deg? Trivselsfremmende tiltak?

Søk på andre jobber. Nå vet ikke jeg hvordan praksisen er når man venter tvillinger, men sannsynligheten for at du kommer til å få jobbe fullt fram til termin er vel ganske liten? Dersom du ikke finner ny jobb nå før permisjon, kan du fint søke på jobber mens du er i permisjon.

Er det noe arbeidsgiver kan gjøre for å tilrettelegge for deg? Trivselsfremmende tiltak?
Hele problemet, eller deler av problemet er at jeg sitter med hjemmekontor og jeg føler meg ekstremt ensom og dette kan ikke gjøres noe med dessverre. Det har blitt verre nå som jeg er gravid (hormoner), og jeg blir ordentlig deprimert av det. Det andre problemet er at jobben ikke innebærer noe variasjon, kun en oppgave...

Fortsettelse:

Jeg søkte egentlig på denne jobben i ren desperasjon fordi jobben jeg hadde (som jeg elsket) gikk konkurs og jeg ble tilbudt denne. Så nå sitter jeg her da.

Å holde en graviditet som denne skjult for en ny arbeidsgiver blir vanskelig pga formen og magen som vokser, dessuten tror jeg ikke jeg har samvittighet til det :/

Nei huff vanskelig

syns du skal prøve så godt du kan å finne en annen jobb slik at du har noe å glede deg til når du kommer fra permisjon igjen.

Back
Topp