Jobb

ZStar

Flørter med forumet
Lurer bare på når dere fortalte dere ting på jobben og hvordan reaksjonen ble fra arbeidsgiver? Litt spent på svar da jeg har ikke sagt noe ennå pga sjefen er på laang ferie og vil vente til han kommer hjem..

Min sjef tok det kjempe bra. Hun smilte stort og gratulerte! Fortalte masse historier fra når hun gikk gravid.. har faktisk et bedre forhold med sjefen min nå enn jeg hadde før jeg ble gravid.. Lykke til, det blir å gå kjempe bra[:)]

Jeg var også litt spent på å fortelle det, men sjefen ble veldig glad på mine vegner, og ba meg ta vare på meg selv nå fremover:-) Kollegaene viste også glede[:)]

Arbeidsgiveren har ikke lov til å gjøre noe annet enn å bli glad på dine vegne. Du har lov til å bli gravid hva tid du vil uten at det skal gå utover din stilling i jobben. Det går helt sikkert bra. Jeg var maks uheldig. Jeg har en sjef som ikke er god i hodet. Jeg fikk kjeft som det holdt og lagte et kjempe oppstyr. Det var grusomt. Men de grep inn fra høyere hold pga hennes oppførsel så ikke vær redd.

da jeg fortalte at jeg var gravid,,,,, fikk jeg sparken som blomsterdekoratør på en butikk her i egersund,,,,, tragisk,,,,

Da jeg skulle fortelle det, gikk jeg inn til sjefen og sa at jeg hadde noe å fortelle, men da smilte hun og sa at jeg ikke behøvde å si noe for hun så det på meg, noen har en sånn evne. Hun var bare positiv selv om jeg var nummer tre på kort tid som hadde gitt henne den beskjeden [:D]

Fikk du sparken? men det er ikke LOVLIG..
Du har like mye rett til å bli gravid som du har rett på lønn dersom du jobber.

Blir sint når jeg hører sånt!!![:@]

Jeg får ikke jobb nå fordi jeg er gravid, men det kan jo ikke bevises at det er derfor jeg ikke får jobb, der kan de skylde på så mye annet,..[:(] men å bryte en kontrakt sånn som din arbeidsgiver har gjort, det er fullstenndig imot norsk lov![:@]

Håper du klarer deg økonomisk likevel, da.. ellers ville jeg anbefale å gjøre noe med saken. [;)]

Back
Topp