Jobb

Viica

Forelsket i forumet
Flere som synes det er tungt å henge med på jobb for tiden? Jeg er så sykt sliten, trøtt, kvalm og demotivert. Gruer meg til jobb hver dag, prøver å gi det jeg har likevel. Nå kom det beskjed i dag om at de også skal fjerne hjemmekontor. Merker jeg blir så irritert, føler de to dagene hjemme har "reddet meg", mulighet for å legge seg nedpå litt i lunsjen/pauser, spise ved behov, stillhet og ro osv. Sa det faktisk til legen på første kontroll, når jeg fikk spørsmål om hvordan det gikk og hvordan formen er. Hadde det ikke vært for hjemmekontor et par dager i uka hadde jeg slitt mer. Hvis ikke kvalmen snart gir seg og energien øker så kommer jeg til å takle dette dårlig, full jobb, to små som skal opp og ut hver morgen. Skulle ønsker jeg var en sånn glødende gravid som bare kunne stå på som alltid :arghh:

Kan du ikke prate med leder og si at du ønsker hjemmekontor, grunnet manglende energi da du er gravid? Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, og jeg vil tro at det å godkjenne hjemmekontor er bedre enn at du eventuelt går ut i en sykemelding? <3

Det var det, så jeg ble sykemeldt i forrige uke(pga kvalme, trøtthet, følte meg utslitt). Jeg er helsefagarbeider. Alt trigger kvalmen, og har ikke mulighet til å bare gå ifra eller gjøre ting som det passer meg.

Kan du ikke prate med leder og si at du ønsker hjemmekontor, grunnet manglende energi da du er gravid? Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, og jeg vil tro at det å godkjenne hjemmekontor er bedre enn at du eventuelt går ut i en sykemelding? <3
Hadde egentlig ikke tenkte til å fortelle at jeg er gravid enda :/ Vil helst på TUL først og se at alt er bra i det minste. Men ja, innser at jeg snart ikke har så mye valg! Ergerlig altså...

Jeg jobber 50% for øyeblikket, det innebærer to dager fri i uken. Kjenner at jeg trenger de to dagene til å hente meg inn for å klare å ha energi og overskudd til 2-åringen vi har i hus. Tenk på deg selv og familien, det er viktig å ha noe overskudd igjen <3

Snakk med legen om gradert sykemelding, når du er klar for det snakk med arbeidsgiver om tilrettelegging og hjemmekontor. Som det sies over her vil jeg tro de heller ønsker at du er på hjemmekontor enn at du skal sykemeldes 100%.

Selv er jeg 100% sykemeldt og ingen planer om å komme tilbake med det første, har Hyperemesis og en veldig fysisk og til tider psykisk krevende jobb. Det er ingen skam å sykemelde seg du gror et annet menneske inni deg og alle reagerer forskjellig på det. Sett deg selv og barnet først. :Heartpink

Jeg ble tidlig sykmeldt sist, denne gangen MÅ jeg holde ut til uke 14 så har jeg hjemmekontor til jul.
Sånn sett veldig heldig, men kommer til å slite etter jul og vet allerede at jeg kommer til å bli sykmeldt, selv om jeg håper det skjer et mirakel så jeg holder ut til permisjon.

Flere som synes det er tungt å henge med på jobb for tiden? Jeg er så sykt sliten, trøtt, kvalm og demotivert. Gruer meg til jobb hver dag, prøver å gi det jeg har likevel. Nå kom det beskjed i dag om at de også skal fjerne hjemmekontor. Merker jeg blir så irritert, føler de to dagene hjemme har "reddet meg", mulighet for å legge seg nedpå litt i lunsjen/pauser, spise ved behov, stillhet og ro osv. Sa det faktisk til legen på første kontroll, når jeg fikk spørsmål om hvordan det gikk og hvordan formen er. Hadde det ikke vært for hjemmekontor et par dager i uka hadde jeg slitt mer. Hvis ikke kvalmen snart gir seg og energien øker så kommer jeg til å takle dette dårlig, full jobb, to små som skal opp og ut hver morgen. Skulle ønsker jeg var en sånn glødende gravid som bare kunne stå på som alltid :arghh:
Akkurat samme her! Har hatt hjemmekontor én dag i uken som har vært en livredder, nå blir det borte og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til:/

Samme her jobber som frisør så må jo være «på» når jeg først er på jobb men kjenner det er vanskelig nå når jeg er så trøtt, sliten og vondt i korsrygg.. skal på tul på fredag, så tenker om alt ser bra ut da kan jeg fortelle sjefen om graviditeten. Håper da på tilrettelegging, å at det kan hjelpe på med evnt kortere dager. Hvis ikke må jeg nesten høre med lege om sykemelding..

Samme her jobber som frisør så må jo være «på» når jeg først er på jobb men kjenner det er vanskelig nå når jeg er så trøtt, sliten og vondt i korsrygg.. skal på tul på fredag, så tenker om alt ser bra ut da kan jeg fortelle sjefen om graviditeten. Håper da på tilrettelegging, å at det kan hjelpe på med evnt kortere dager. Hvis ikke må jeg nesten høre med lege om sykemelding..
Er vel kanskje ikke bra med en del kjemikalier og sprayer og sånt i stort monn heller?

Jeg har hatt det tungt på jobb de første ukene av svangerskapet, ja. Har stort sett kommet hjem og lagt meg på sofaen for å slappe av litt før resten av "arbeidsdagen" fortsetter (hjemmearbeidet).
Men det har begynt å løsne litt for min del. Er ikke like mye kvalm mer, og trøttheten er også begynt å avta - så føler at jeg klarer å konsentrere meg bedre. Jeg har ikke "aktivert" min mulighet for hjemmekontor - men jeg skal gjøre det litt senere i svangerskapet som en del av "tilretteleggingen min" i forbindelse med svangerskapet. MEN - før det er aktuelt med hjemmekontor skal vi bli ferdig å pusse opp hjemme. Slitsomt å sitte hjemme og jobbe med snekkere, elektrikere og rørleggere i førsteetasjen. :hilarious: Da er det tross alt bedre å sitte på kontoret.

Jeg holder på å sovne ved tastaturet kl 11 hver dag og er helt parkert når jeg kommer hjem. Min leder er allerede irritert for at jeg må til jordmor, blodprøver og behandling for bekken, så dette kan jo bli spennende fremover... :meh:

Jeg holder på å sovne ved tastaturet kl 11 hver dag og er helt parkert når jeg kommer hjem. Min leder er allerede irritert for at jeg må til jordmor, blodprøver og behandling for bekken, så dette kan jo bli spennende fremover... :meh:
Høres ikke ut som en sunn leder

Back
Topp