Jobb

ShitHappens96

Blir kjent med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Er det flere enn meg som IKKE har fortalt jobben om magen? I såfall hvorfor? Hvilke utfordringer møter dere på?

For min del begynte jeg nettopp i ny jobb, og jeg ønsker å vise at jeg var verdt å ansette før jeg slipper «bomba» om at så fort jeg er tålelig opplært så skal jeg ut i mammaperm:dummy:
Men med både forsinket covid- og influensavaksine, blodprøvetaking, jordmortkontroll, etterhvert OUL og sikkert tre andre avtaler jeg har glemt, så blir det mye fravær jeg ikke kan begrunne med mindre jeg sier noe snart:oops: Hadde vært veldig deilig å fortalt den nye arbeidsplassen min om det for å få litt forståelse for hyppige dobesøk, småspising, trøtthet og tregt hode:confused:
Samtidig så kjenner jeg veldig på at innholdet i livmora mi er en privatsak som jeg ikke har lyst til å dele med så mange :stop
 
Last edited:
Er det flere enn meg som ikke har fortalt jobben om magen? I såfall hvorfor? Hvilke utfordringer møter dere på?

For min del begynte jeg nettopp i ny jobb, og jeg ønsker å vise at jeg var verdt å ansette før jeg slipper «bomba» om at så fort jeg er tålelig opplært så skal jeg ut i mammaperm:dummy:
Men med både forsinket covid- og influensavaksine, blodprøvetaking, jordmortkontroll, etterhvert OUL og sikkert tre andre avtaler jeg har glemt, så blir det mye fravær jeg ikke kan begrunne med mindre jeg sier noe snart:oops: Hadde vært veldig deilig å fortalt den nye arbeidsplassen min om det for å få litt forståelse for hyppige dobesøk, småspising, trøtthet og tregt hode:confused:
Samtidig så kjenner jeg veldig på at innholdet i livmora mi er en privatsak som jeg ikke har lyst til å dele med så mange :stop

Jeg har ikke fortalt noe på jobb ennå.
Var på utvidet UL og NIPT i dag (12+3), og tenker jeg iallefall skal vente til jeg får resultatet på blodprøvene der. Skal på OUL 19+2, og tenker at jeg forteller det en gang før det, så jeg slipper å dikte opp grunner til å stikke av fra jobb.
Vil dessuten jeg tro det begynner å bli ganske synlig også da, for jeg merket det allerede på magen nå.
 
Jeg skjønner problemstillingen din veldig godt! Jeg har kun fortalt det til ene lederen min og en kollega, pga jeg hadde akutt blødning på jobb, så jeg måtte reise hjem og ble sykmeldt noen dager, så da måtte de ta over arbeidsoppgavene mine. Men har ikke villet si noe til noen andre ennå, da jeg har vært så redd for å miste og jeg er en litt sjenert og privat person, så jeg føler det er så tidlig å fortelle det. Også har jeg bare jobbet der i 1/2 år, så jeg vil også gjerne vise at jeg er god/får til jobben min. Men har måttet gå eller komme litt senere et par ganger nå og da hadde det vært fint og kunne sagt hvorfor for å få litt forståelse. Men har veldig snille kollegaer, så tror det kommer til å gå bra når jeg forteller det. Flere er mødre og bestemødre, så det er allerde mye snakk om babyer, graviditeter osv.
 
Jeg har fortalt det på jobb, rett og slett fordi jeg har vært i elendig form. Og det er lettere for de å skjønne og ta hensyn da:p
Begynte i denne jobben i mars i år.
 
Jeg fikk en litt ekstra oppgave på jobb som jeg følte gjorde at jeg måtte si det i tilfelle de mente det ikke passet så bra likevel. Men har kun sagt det til min nærmeste leder, noe som gjør det lettere å si i fra ved legetime osv. Lederen min ble veldig glad :)
Må alt forklares da? Legebesøk er legebesøk, din sak hva den handler om, fri skal man vel få uansett hvis du ikke får det til utenom arbeidstid?
 
Jeg har også måtte si ifra til lederen min på jobb. Sa ifra så fort jeg fant ut jeg var gravid. Det er pga jeg håndterer farlig avfall ( tennvæske/tynner/parafin) og plantevernmidler… det var mest for at han skulle skjønne hvorfor jeg ikke håndterer det lengre. Det var null problem. Hadde ikke lyst å si noe men måtte. Veldig forståelsesfull selvom jeg startet i ny jobb i juni.
 
Jeg har også måtte si det tidlig (uke 4) pga diverse jeg skulle skånes mot og planlegge at noen tar over min stilling etter hvert. Sist fortalte jeg det etter OUL rundt uke 20. Kunne jeg «valgt» selv ville jeg nok sagt det etter uke 12 denne gangen, men sikkert ikke så sent som uke 20.
 
Jeg har sagt det til leder pga at vi er så dårlig bemanna og det kan være greit å vite om graviditet og kommende permisjon mtp planlegging framover. Jeg er også ny i jobben, hadde vel jobba der i ca en måned før jeg ble gravid. Jeg fortalte leder i går, litt over ni uker gravid. Jeg har ikke sagt noe til kolleger enda, det tenker jeg å vente med. Har egentlig ikke så stort behov for å fortelle dem om det, men etter hvert vil de jo se det uansett :)
 
Har ikke fortalt på jobb, men er sykemeldt på 2.uka pga forliggende morkake og 2 blødninger til nå....men nå er morkaka flyttet seg opp og forhåpentligvis ikke flere blødninger, så blir vel jobb fra mandag....venter til det blir synlig tenker jeg...fortalte i uke 12 i vinter og mistet i uke 14...
 
Back
Topp