Jobb

Her er det fast stilling :)
 
Jeg har vikariat, og skal flytte til en annen by til våren, så må søke jobb i permisjonstiden. Er lærer, så tror det skal gå fint. Men er ganske stressa rundt det også.
 
Er i er engasjement som går ut i juli, tror og håper det blir til en fast stilling nå i løpet av vinteren :happy:
 
Lærer her også. Jeg har vikariat fram til august. Har jobbet der i 1 1/2 år nå, så håper på fast, men er spent på hvordan det blir å søke ny jobb for neste skoleår i april/mai.
 
Fast stilling her ja. Men helt ny i stillinga og solgte meg selv veldig på intervju. Også blir jeg preggers med en gang. Gruer meg til å fortelle sjefen

Samme her.. Men det skal jo ikke være sånn!
 
Fast jobb. Men kan ikke stå i jobben som gravid, og de har ikke mulighet til å tilrettelegge for meg... så jeg må ut i sv.sk.perm. i romjula... var tilbake fra forrige fødselsperm siste uka i januar i år... gruer meg litt til å ta den praten med sjefen nå... men det må gjøres om ikke altfor lenge, slik at hun får dekket opp stillingen min framover....
 
Samme her.. Men det skal jo ikke være sånn!
Neeida. Men får utdanning og masse opplæring. Var overhodet ikke kvalifisert til stilling. Var ingeniør/fagskole krav og jeg har bare et lite svennebrev. Så er opplæring over 4 år. Forlenger det med 1 helt år (utsatt start på skole)
Når det er sagt så har jeg verdens snilleste sjef.
 
Neeida. Men får utdanning og masse opplæring. Var overhodet ikke kvalifisert til stilling. Var ingeniør/fagskole krav og jeg har bare et lite svennebrev. Så er opplæring over 4 år. Forlenger det med 1 helt år (utsatt start på skole)
Når det er sagt så har jeg verdens snilleste sjef.
Akkurat det der blir diskutert en del på jobb blant kollegaer med fagbrev.

Vi utdanner fagarbeidere, men verdien settes på studiepoeng som vi selv har, og ikke våre egne fagbrev og arbeidserfaring. Jeg er en av de med master, men kunne tenkt meg fagbrev. Veldig synd at det ikke verdsettes mer. Så sjokolade, du passer nok utmerket til jobben :).
 
Neeida. Men får utdanning og masse opplæring. Var overhodet ikke kvalifisert til stilling. Var ingeniør/fagskole krav og jeg har bare et lite svennebrev. Så er opplæring over 4 år. Forlenger det med 1 helt år (utsatt start på skole)
Når det er sagt så har jeg verdens snilleste sjef.

Men samtidig, folk får barn. Ansetter man unge kvinner så må en nesten forvente at det kan skje. Jeg har ikke verdens snilleste sjef, men håper han skjønner det likevel :p
 
Men samtidig, folk får barn. Ansetter man unge kvinner så må en nesten forvente at det kan skje. Jeg har ikke verdens snilleste sjef, men håper han skjønner det likevel :p
Joa det er faktisk sykt sant. Når har du tenkt å si det da? Og er dette din første?
Tenkte å vente til etter TUL i uke 8. Julebord dagen etter:bag:
 
Akkurat det der blir diskutert en del på jobb blant kollegaer med fagbrev.

Vi utdanner fagarbeidere, men verdien settes på studiepoeng som vi selv har, og ikke våre egne fagbrev og arbeidserfaring. Jeg er en av de med master, men kunne tenkt meg fagbrev. Veldig synd at det ikke verdsettes mer. Så sjokolade, du passer nok utmerket til jobben :).
Takk så masse for tiltroen, elsker jobben min til nå! Ser for meg jeg blir i mange år. Men merker at svennebrevet mitt blir litt lettvekter i denne sammenhengen. Men det ordner seg og jeg er jo ivrig:)
 
Joa det er faktisk sykt sant. Når har du tenkt å si det da? Og er dette din første?
Tenkte å vente til etter TUL i uke 8. Julebord dagen etter:bag:

Jeg venter til uke 12. Da er vi i januar, forhåpentligvis har han hatt en lang juleferie og er klar for nye utfordringer :p
 
Samme her.. Men det skal jo ikke være sånn!

Samme her! Begynte i ny (fast) stilling i juli og gruer meg til å fortelle det både til sjefen og min nærmeste kollega. Har ved flere tilfeller fått høre "her er det så travelt at det er bare å vente med å få barn", så forutsetningene på jobb er jo ikke de beste...:shifty:
 
Samme her! Begynte i ny (fast) stilling i juli og gruer meg til å fortelle det både til sjefen og min nærmeste kollega. Har ved flere tilfeller fått høre "her er det så travelt at det er bare å vente med å få barn", så forutsetningene på jobb er jo ikke de beste...:shifty:

Det er et kjipt utgangspunkt! Men forhåpentligvis går det bedre enn vi tror! Har dere tenkt noe på hvor lang permisjon dere skal ha? Vi tenker å dele det 50/50, så blir uansett ikke såå lenge borte fra jobb :happy:
 
Fast stilling :happy:
 
Back
Topp