Jobb

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Er spent i dag for fikk beskjed i går om at jeg vil få midlertidig beskjed om jeg får en intern stilling jeg har søkt på eller ikke. Dette vil isååfall øke ansvarsmengden (er sykepleier 1 stilling) og jeg kommer til å bytte avdeling til en som er større og travlere. Men så vet jo ikke sjefen at jeg er gravid da, siden jeg ikke testa positivt før jeg hadde sagt jeg hadde lyst på å søke og den ble utlyst på nytt... det var ingen søkere første gangen. Men må jo fortelle sjefen dette tenker jeg. Men føler jeg snyter dem litt hvis jeg får beskjed om at jeg kan få stillingen om jeg vil ha den. Hva tenker dere? Aner jo ikke om jeg vil miste igjen, om jeg blir sykemeldt tidlig grunnet risikosvangerskap osv...

Er spent i dag for fikk beskjed i går om at jeg vil få midlertidig beskjed om jeg får en intern stilling jeg har søkt på eller ikke. Dette vil isååfall øke ansvarsmengden (er sykepleier 1 stilling) og jeg kommer til å bytte avdeling til en som er større og travlere. Men så vet jo ikke sjefen at jeg er gravid da, siden jeg ikke testa positivt før jeg hadde sagt jeg hadde lyst på å søke og den ble utlyst på nytt... det var ingen søkere første gangen. Men må jo fortelle sjefen dette tenker jeg. Men føler jeg snyter dem litt hvis jeg får beskjed om at jeg kan få stillingen om jeg vil ha den. Hva tenker dere? Aner jo ikke om jeg vil miste igjen, om jeg blir sykemeldt tidlig grunnet risikosvangerskap osv...
Jeg ville tatt jobben. Ja, du føler at du er litt drit, men de skjønner det nok også. Du skal vel tilbake i jobb etterhvert, og da er det dumt å ikke kunne gå til den stillingen du faktisk vil ha, fordi du vil være snill med arbeidsgiver.

Ja det er sant. Jeg søkte jobben av egoistiske grunner egentlig. Kommunen er under stor omorganisering og en stilling som sykepleier 1 kan bli mer verdt enn en "vanlig" stilling etterhvert tror jeg. Iallefall med tanke på å bli flyttet rundt. De må jo skaffe meg tilsvarende stilling innad i kommunen. Og ja, jeg kommer jo tilbake.

De må jo skaffe vikar til deg uansett. Og jo flottere stilling jo lettere å finne vikar sikkert.

Ja det er sant. Jeg søkte jobben av egoistiske grunner egentlig. Kommunen er under stor omorganisering og en stilling som sykepleier 1 kan bli mer verdt enn en "vanlig" stilling etterhvert tror jeg. Iallefall med tanke på å bli flyttet rundt. De må jo skaffe meg tilsvarende stilling innad i kommunen. Og ja, jeg kommer jo tilbake.
Man må nesten være litt egoistisk innimellom. Man kommer ingen vei ved bare å slippe andre frem hele tiden. Og som andre skrev her, de må jo skaffe vikar uansett.... ;)

Ja det er sant. Det er på samme arbeidssted bare annen avdeling. Snakket litt med gubben i sted om det også og vi ble enige om å vente med å si noe til jeg er lengre på vei og bare ta stillingen om jeg får den. Ting kan jo skje ennå og det er fryktelig dumt å la en slik mulighet gå fra seg.

Ja det er sant. Det er på samme arbeidssted bare annen avdeling. Snakket litt med gubben i sted om det også og vi ble enige om å vente med å si noe til jeg er lengre på vei og bare ta stillingen om jeg får den. Ting kan jo skje ennå og det er fryktelig dumt å la en slik mulighet gå fra seg.
Ja, krysser fingrene for at det går bra med jobb og bebis! Skulle man være superuheldig å miste, så er det dumt å ha mistet stillingen i tillegg... men satser på at du må fortelle sjefen at du må ha vikar i den nye stillingen din etterhvert :Heartred

Ikke ta det så tungt! Som nevnt, de må jo finne vikar uansett, og det er jo en fast stilling, så det har jo egentlig ingenting å si om det er nå eller om ett år du blir gravid. Er du kvalifisert så er du kvalifisert, gravid eller ei! Lykke til!

Helt enig. Den jobben burde du ta om du for muligheten! Du er uansett ikke pålagt å fortelle sjefen om graviditeten enda. Som de andre sier så er det viktigere å sikre deg den jobben du vil ha enn å bekymre deg for at sjefen må finne en midlertidig vikar for deg. Får du tilbudet så er det jo tross alt DEG de vil ha i den stillingen i lang tid framover [emoji2] Masse lykke til!

Takk for oppmuntring :) blir spennende å se. Skal ta en tur innom jobben i aften og sjekke mail. Fri i dag før jobb Helg. Dette blir da garantert siste barnet om det går hele veien nå så da blir det jo siste permisjonen sjefen må forholde seg til også.

Da ble det ny jobb på meg! Sa ikkeno foreløpig jeg om graviditeten. Så får det bare gå som det går. De skulle bare ha en samtale rundt stillingen, de hadde uansett tenkt å tilby meg stillingen. Så det er jo bra :woot:

Back
Topp