Jobb

Firstimemother

Forelsket i forumet
Har dere fortelt til sjefen på jobben at dere gravid?? Har ikke sagt noe ting enda på jobben. Når burde man det ?

Har fortalt for lenge siden, ble kvalm så tidlig. Det kommer an på hvor nært du er sjefen?

Sa det når jeg ble videre sykemeldt siden jobben kan søke om å få tilbakebetalt sykepengene fra nav ifra første dag når det er svangerskapsrelatert. :)

Fortalte det i uke 8 for jeg var så dårlig. Jeg syns man bør fortelle det til sjefen når det er offentlig. Det er bare rett og rimelig :)

Vi er midt i en omorganisering, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er langt over uke 20 når jeg vet om jeg har jobb eller ikke.. Noen som har vært i samme situasjon? Er i uke 14+6 nå med nr to, så begynner å bli vanskelig å skjule uten å gå til innkjøp av en helt ny garderobe [emoji85]

Jeg sa det i uke fem, men har vært helt ærlig på at jeg ville ha nr to snart med omtrent hele kontorer så det var ingen overraskelse. I tillegg var jeg mye dårlig sist, og ville fortelle det for å kunne forberede dem litt.

Mener å huske en må si det senest tre uker før en går ut i permisjon, men mulig jeg husker feil. Hvis du er usikker på om det kan påvirke om du får jobb videre eller ikke ville jeg ikke sagt noe. Det er ikke lov å diskriminere, så de skal selvfølgelig se bort fra det, men stol på deg selv :)

Mener å huske at man plikter å si ifra senest tre mnd før permisjonen skal starte, slik at arbeidsgiver har tid til å finne/evt lære opp en vikar...

Sa selv ifra ved andre sykemld, da jeg visste det kom til å vedvare et par uker minst. Lettere å få forståelse ved ærlighet... :)

Jeg sa det da jeg var seks uker fordi jeg skulle på en del lange jobbreiser i 2017, og det ville jeg ikke forplikte meg til. Det er jeg veldig glad for i dag, siden jeg er så dårlig og kvalm.

Vi er midt i en omorganisering, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er langt over uke 20 når jeg vet om jeg har jobb eller ikke.. Noen som har vært i samme situasjon? Er i uke 14+6 nå med nr to, så begynner å bli vanskelig å skjule uten å gå til innkjøp av en helt ny garderobe [emoji85]
Du har ikke plikt til å fortelle det før det er tre måneder igjen til du går ut i permisjon, så du MÅ ikke si noe på lenge enda

Sa det også i uke 8-9, for å unngå å ta seinvaktene mine. Da ble jeg samtidig rådet til å søke om svangerskapspenger og sjefen sjøl søkte nav om støtte i tillfelle jeg ble sykemeldt osv pga svangerskapet.

Jeg sa det i uke fem, men har vært helt ærlig på at jeg ville ha nr to snart med omtrent hele kontorer så det var ingen overraskelse. I tillegg var jeg mye dårlig sist, og ville fortelle det for å kunne forberede dem litt.

Mener å huske en må si det senest tre uker før en går ut i permisjon, men mulig jeg husker feil. Hvis du er usikker på om det kan påvirke om du får jobb videre eller ikke ville jeg ikke sagt noe. Det er ikke lov å diskriminere, så de skal selvfølgelig se bort fra det, men stol på deg selv :)

Tre måneder før du skal ut i permisjon- ikke uker ;-)

Jeg ble sykemeldt i uke 6 pga blødninger og var ærlig på hvorfor :)

Litt spesiell situasjon her da sjefen har vært bestevennen min i 20år. :) vi har prøvd i nesten to år og har mistet 5 ganger. Hun har visst om en hver positiv test ;)

Har ikke sagt noe enda, men jeg har vært sykemeldt fra før jeg ble gravid. Skal fortelle det etter tul denne uka om alt er bra med lille i magen :) Da er jeg nesten 14 uker. Var rundt 15 uker på vei da jeg fortalte det med førstemann også. Skjulte magen under de løse arbeidsklærne/"-uniformen" så det var ikke noe problem. Følte ikke behov for å si noe før den gangen :) Og i min jobb er ikke behovet for å skaffe en vikar til stede, de flytter bare rundt på de ansatte de har og man trenger sjeldent mer enn 1 uke med opplæring. Nå har jeg ventet med å si noe siden jeg skal på tul denne uken og vil være sikker på at det er liv før jeg sier noe.

Jeg sa det i uke seks tror jeg. Har en risikofylt jobb så å si det tidlig ble veldig naturlig. Fikk akkurat den tilrettelegging jeg trengte og folk forsto når jeg var dårlig en dag. Har også vært både 100 og 50% sykemeldt på grunn av dårlig form. Er nå straks i uke 12

Haha, ja, tretallet var i hvert fall riktig :) godt det er noen som har peiling :)

Hadde vært litt krise for arbeidsgiver om beskjeden kom sent :-p hihi
Er godt inne i enkelte ting ettersom jeg er tillitsvalgt ;-) så har nok sånn aspergerpreg i forhold til å få rett informasjon frem *ler av meg selv*

Back
Topp