Jobb

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei hei :)

Jeg tenker det er fler som er i ca samme situasjon som meg om dagen.
Jeg er i dag 5+3 tror jeg. Så føler det er altfor tidlig å fortelle arbeidsgiver.

Samtidig, så har jeg en jobb som er relativt krevende og vi sliter hver gang vi skal ansette en ny til kontorene våres. Det er vanskelig å finne folk som sitter med kompetansen, så det vil kreve noen måneders opplæring å komme inn i jobben. Det er ingen konkret utdannelse etc som gjør at man kan "hoppe rett inn".

Dilemma, sjefen vil nok garantert ønske seg en som kan starte opp ca 1 august, så vedkommende får noen måneders opplæring.
Om jeg venter med å fortelle om graviditeten til etter 12 uker, så er vi midt i sommeren, og vi vil nok antageligvis ikke få noen på plass før tidligst 1 november.
Beste tiden for å lyse ut stillingen min er før sommeren.

Så ved å ikke si noe, så setter jeg arbeidsplassen og kollegaer i en vanskelig knipe.

Hva gjør dere? Eller hva hadde dere gjort om dere var i denne situasjonen?

Jeg synes resonnementet ditt og argumentasjonen din for å fortelle det til sjefen din omgående sier det meste. Sjefen har jo taushetsplikt, og du risikerer ikke å sette sjefen din i en vanskelig situasjon i høst. Jeg ville fortalt det nå, og sagt at du forteller det så tidlig nettopp fordi du ikke vil sette sjefen din i en vanskelig situasjon.

Som jeg ser det så har du ikke så mye annet valg enn å fortelle det så fort som mulig :) for at arbeidsplassen din ikke skal slite, og for at det blir mye lettere for sjefen din å reagere positivt når han får den tiden han trenger til å skaffe en vikar for deg.

Jeg hører på dere :)

Jeg har nå ringt legen for å spørre om å ta hcg stigning blodprøve. Har virkelig ikke lyst å fortelle noe dersom det "ikke er noe der".
Så forhåpentligvis kan jeg da si noe i starten av neste uke

I forrige svangerskap fortalte jeg det til sjefen min i ule 7 etter TUL. Kommer egentlig ikke så veldig godt overens med sjefen, men jobben er krevende så tenkte det var lurt at hun visste det, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst å fortelle noe. De har jo tross alt taushetsplikt ;)

Huff, fikk svar fra legen nå. De vil ikke ta blodprøve for å sjekke hcg stigning. De mener vanlig hjemmetest er like sikkert.

Så jeg får vel bare fortelle det til arbeidegiver selv om jeg selvfølgelig er veldig usikker

Da var det gjort! Snakka med regionlederen nå på et lite skype-møte!

Jeg griner jo hele tiden, så endte selvfølgelig med grining nå også. Men han var super forståelsesfull og syntes det var koselig. Jeg skulle ikke være redd for å si ifra om jeg fikk utfordringer med helsa underveis.
Og stillingen min ville han ikke lyse ut før jeg var 12 uker på vei. Om det blir krise, så flytter han heller rundt på folk fra andre deler av regionen.
Det føles bra å være ferdig med den delen nå

Da var det gjort! Snakka med regionlederen nå på et lite skype-møte!

Jeg griner jo hele tiden, så endte selvfølgelig med grining nå også. Men han var super forståelsesfull og syntes det var koselig. Jeg skulle ikke være redd for å si ifra om jeg fikk utfordringer med helsa underveis.
Og stillingen min ville han ikke lyse ut før jeg var 12 uker på vei. Om det blir krise, så flytter han heller rundt på folk fra andre deler av regionen.
Det føles bra å være ferdig med den delen nå
Så bra! Det ender stort sett sånn ;) vi bekymrer oss ofte for ingen grunn:)

Min sjef kommer IKKE til å ta det pent at jeg er gravid. Det er jeg 100% sikker på :p Gruer meg veldig til å si det til han, for han er ikke riktig god for å si det mildt. Han kommer til å bli helt krakilsk :p Jeg har tenkt til å vente litt til, kanskje en måned til før jeg sier noe :)

Back
Topp