Jobb

terri91

Betatt av forumet
Jeg er veldig usikker nå som ferien er over. har et risikoyrke (ambulansearbeider). vet det ikke har så mye betydning allerede. men sliter mye med svimmelhet, spesielt nå som det er så varmt. drikker masse å spiser, men sliter fortsatt, har også hatt småblødninger allerede. veldig trøtt og blir fort sliten. hva ville dere gjort? gått på jobb å prøvd å skjule det best mulig? har legetime på mandag, vet ikke om jeg skal høre om sykemelding, eller hva jeg skal gjøre.har en 50/50 jobb på telefonsentral, så skal etterhvert be om tilrettelegging, men det er litt tidlig å be om når jeg bare er 6+2 :p

Kanskje du kan gå fullt inn på telefonsentralen fremover? Ellers ville jeg nok be om å bli sykemeldt 50%, slik at du slipper en stressende dag når du er på ambulansen!

ja, har tenkt tanken. men siden jeg ikke vil gå ut å fortelle det, vet jeg ikke om det er tidlig å be om det..

Jeg er veldig usikker nå som ferien er over. har et risikoyrke (ambulansearbeider). vet det ikke har så mye betydning allerede. men sliter mye med svimmelhet, spesielt nå som det er så varmt. drikker masse å spiser, men sliter fortsatt, har også hatt småblødninger allerede. veldig trøtt og blir fort sliten. hva ville dere gjort? gått på jobb å prøvd å skjule det best mulig? har legetime på mandag, vet ikke om jeg skal høre om sykemelding, eller hva jeg skal gjøre.har en 50/50 jobb på telefonsentral, så skal etterhvert be om tilrettelegging, men det er litt tidlig å be om når jeg bare er 6+2 :p

Hvis det ikke er mulig å tilrettelegge jobben, og du ikke er syk, ville jeg søkt om svangerskapspenger istedenfor, da slipper du å bruke opp sykepengerettighetene dine.

Er det snakk om bare en kort periode (noen uker) ville jeg kanskje gått for sykemelding, da sjefen ikke har krav på å vite hvorfor du er sykemeldt (man vil jo helst ikke fortelle så tidlig om svangerskapet)

Jeg sniker litt for å fortelle deg at når du jobber i ambulanse/politi/brannvesen og andre risikoyrker, så SKAL man si fra til sjef med en gang og så tidlig som mulig for å få tilrettelegging.
Tror ikke du får jobbe i "utrykknings-bransjen" under graviditet eller.
Men det er rett som hun over her sier, du blir nok ikke sykemeldt, men du kommer til å bli satt på svangerskapspenger

Sei i fra eller sykemelding. Ingen vil ha ambulanse personel som svimmler heller er selv mye svimmel (uke 6+2) har lite og stille opp med når eg må reise meg fort.

Back
Topp