Jobb

Bkno1748562

Forelsket i forumet
Mange som spør meg om når permisjonen er over, og spør deretter om jeg skal jobbe fullt?
Er det normalt at man går ned i stilling etter man får barn?
Jeg er alene med jenten min og må jobbe fullt for å betale lån og utgifter.
De fleste som spør vet dette også, så får jo veldig dårlig samvittighet over jenten min når alle spør om det. Vil jo selvfølgelig ikke jobbe fullt, men det må jeg jo :/
Føler nesten det er gitt for andre at man ikke skal jobbe like mye som før :S

Tja, mange velger vel gjerne gå ned i stillingsprosent.
Jeg har 100% fast stilling nå, men ønsker kun å jobbe 75%.

At du som alenemamma må jobbe 100% er nærmest en selvfølge, iallefall for meg. Du må tjene penger til deg og snuppa.
Hadde jeg vært alenemamma som vernepleier, måtte jeg også ha jobbet full stilling.
Det er da viktigere at hun får tingene hun trenger, enn at du er hjemme noen timer mer. Hun har det fint i barnehagen eller hos dagmamma.

Hver heller stolt over at du jobber 100% og sørger for at dere har det godt!

Jeg jobbet fullt mellom første mann og nr. to. Det fungerer så bra så. Gutten min har vært en skikkelig barnehagegutt og kost seg mer i bhg enn hjemme med meg :p så ikke ha dårlig samvittighet til det, man må jo ha penger ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror alt er vanlig. I min jobb er det enten 100% eller ingenting, så her blir det full fres. Sikkert mange som spør deg som ikke ville stilt det spørsmålet hvis de hadde tenkt seg litt om. Venninnen min var alene med sin første. Hun jobbet over 100%. Gikk fint det også!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tror alt er vanlig. I min jobb er det enten 100% eller ingenting, så her blir det full fres. Sikkert mange som spør deg som ikke ville stilt det spørsmålet hvis de hadde tenkt seg litt om. Venninnen min var alene med sin første. Hun jobbet over 100%. Gikk fint det også!

Ja er kanskje det, at de ikke tenker seg om før de spør.. Huff det går nok fint. Jeg vet hun kommer til å elske barnehagen (gått i åpen bhg) så er vel egentlig mor sin samvittighet som tærer :P Har ikke tatt ferie i år slik at jeg kan være hjemme noen dager i ny og ne:-)
Hva med dere jenter? Klar for å begynne i jobb de som skal? :)
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp