Jobb??

Korleis står det til med jobb??

• Jobber fullt forsatt

Votes: 13 52,0%
  • Er fullt sykemeldt

Votes: 8 32,0%
  • Er gradert sykemeldt

Votes: 1 4,0%
  • Er heime pga andre årsaker

Votes: 3 12,0%

• Antall som har svart
    25
  • Avstemningen er avsluttet .
Eg jobbar 50% som hotellresepsjonist og har gjort det i fleire år no. Har redusert til 50% pga vond rygg, ein del migrene og generelt sliten av problemet med å bli gravid. Går 50% på arb.avklaringspengar. Har ferie denne veka og neste og det er deiligt sidan eg er generelt veeeeeldig trøtt og sliten om dagane. Heldigvis slepp eg kvalme, men er ganske hinsides trøytt. Har og hatt tre 3-dagars migrenebyger etter positiv test som er ganske slitande, men klarde heldigvis alle vaktene eg har hatt no før ferien så ingen heimedagar pga graviditeten endo heldigvis:)

Ånei.. kossen går det med opptjening av permisjonspenger då??
Kommer forhåpentligvis og få dagpenger inntil nyjobb, så da får jeg tjent meg opp via NAV. Kjedelig men sånn er livet :-( hatt fast jobb i mange år også begynte jeg i ny pga ble lei og etter noen mnd går de konk :-(

Kommer forhåpentligvis og få dagpenger inntil nyjobb, så da får jeg tjent meg opp via NAV. Kjedelig men sånn er livet :-( hatt fast jobb i mange år også begynte jeg i ny pga ble lei og etter noen mnd går de konk :-(
Sååå kjedelig! Håper det ordner seg!!

jeg er fullt sykemeldt. men går vel over på svangerskapspenger snart håper jeg

Jeg er fullt sykemeldt, og har vært det i 5 uker strax... Er også sykemeldt ut neste uke.

Jobber fullt. Noen dager er kvalmen helt ekstrem, doen blir flittig brukt på jobben til tider også..
Men samtidig så føler jeg at jeg blir enda dårligere av å bare ligge hjemme.

Klart da 2åringen er lagt, så er det ikke igjen så mye energi :p

Jobber fullt. Noen dager er kvalmen helt ekstrem, doen blir flittig brukt på jobben til tider også..
Men samtidig så føler jeg at jeg blir enda dårligere av å bare ligge hjemme.

Klart da 2åringen er lagt, så er det ikke igjen så mye energi :p

Så god du er! Du er tøff som står på!!
Eg gikk sånn sist svangerskap ( kasta opp på do, og så klar igjen etterpå!), men denne gongen når det er kvalme kombinert med totalt utmattelses og hodeverk har eg ingen sjanse! Klarer så vidt å vera åleine ein heil dag med barna heime i helgene :(

Så god du er! Du er tøff som står på!!
Eg gikk sånn sist svangerskap ( kasta opp på do, og så klar igjen etterpå!), men denne gongen når det er kvalme kombinert med totalt utmattelses og hodeverk har eg ingen sjanse! Klarer så vidt å vera åleine ein heil dag med barna heime i helgene :(

Jeg har flexitid også, det hadde jeg ikke sist, det hjelper også litt :) Da gjør det ikke noe om jeg kommer 15 min senere. Også prøver jeg å ha alle oppfølgningssamtalene midt på dagen da jeg fungerer best. Jeg har (bankibordet!) ikke fått migrene enda, slet mye med det sist. Hadde jeg hatt det i tillegg så vet jeg ikke om jeg hadde holdt ut altså. Har superkryssa fingre for at det skal gi seg nå! :)

Jeg har flexitid også, det hadde jeg ikke sist, det hjelper også litt :) Da gjør det ikke noe om jeg kommer 15 min senere. Også prøver jeg å ha alle oppfølgningssamtalene midt på dagen da jeg fungerer best. Jeg har (bankibordet!) ikke fått migrene enda, slet mye med det sist. Hadde jeg hatt det i tillegg så vet jeg ikke om jeg hadde holdt ut altså. Har superkryssa fingre for at det skal gi seg nå! :)
Nei, den hodeverken er til å bli sprø av! Har hatt det KONSTANT i 2 veke no, og er heilt PYTON! Så derfor måtte eg kaste inn håndkle :(
Høres herlig ut med fleksi då, så ein har litt å gå på om det står på som verst på morgenen ;)

Jeg føler at legen presser meg til å jobbe. Prøver å fortelle han at jeg ikke orker, men virker som han bare overser meg og ber meg komme tilbake siden. Jeg jobber ikke så mange timer da. Men tror vi gravide føler det bedre på kroppen vår om vi orker, enn en mannlig lege. Blir litt frustrert innimellom.

Har vore 100% sjukemeldt i 3 veker no, pga hypermesis. Vart lagt inn på Haukeland etter 1 veke med konstant oppkast (gjekk ned >5 kg på 1 veke...) Er sjukemeldt til litt inn i juli, håper å få komme tilbake i minst 50% stilling då. Heldigvis virker kvalmestillande litt på meg, so har i det minste fått i meg mat den siste veka :)
Takk gud for at legen min (kvinnelig) forstår kva hypermesis gjer med ein, ho sa so fint; "Den som sa at det å vere gravid ikkje er ein sjukdom, må ha vore mann.. vedkommande har veffal aldri vore gravid sjølv!"

er sm pga kvalme. Men fungerer overhode ikke om jeg må stå eller gå mye :( "heldigvis" er jeg bare på tiltak fra nav siden jeg er på aap. Skal til legen i morgen så får høre hva han sier. Litt redd det ikke blir noe full jobb før denne er kommet. :(

Har vært i 100% jobb hele tiden :)
Jobbet i barnehage så har en del dager der jeg er veldig sliten! Heldivis har jeg gode personer å jobbe med, så de forstår og passer på meg ;)

Har vært sykmeldt i 50% pga kvalme/oppkast, men har nå 4 uker ferie Håpe å være tipp topp når ferien er over! Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så det kreves veldig mye av meg.

Lærerferie nå:) passer meg helt perfekt! De siste ukene på jobb klarte jeg fordi det var så lite undervisning...ferdig med de fleste klassene mine og mest kontorarbeid. Jeg fikk også lov av min avdelingsleder å komme og gå litt som jeg selv ville/orket, så dersom jeg ikke hadde noen undervisningstimer en dag kunne jeg med god samvittighet bli hjemme:) Var sykemeldt én uke (min uke 8/9 - da var kvalmen på det absolutt verste)

Jeg er student og har heldigvis ferie :-) Jobber 40 % hv.natt i tillegg, og det er til tider hardt å stå opp halv 6 og fungere med kvalmen.. men jobber heldigvis ikke så mye :-)

Har vært sykemeldt 5 uker nå pga kvalme og oppkast.... begynner 4ukers ferie etter denna uka. Kvalmen har begynt å gi seg men sliter med å komme meg igjen...

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jobber 100% enda - men har måttet ta meg noen sykedager innimellon når kvalemn og formen har vært helt på bunn. Men det som er litt kjipt er at sjefen ikke vet dette enda - og han driver å ringer meg for å høre hvorfor jeg er syk og når jeg kommer tilbake. I forbindelse med helgen nå hadde jeg fri fredag og mandag, og i dag (tirsdag) måtte jeg være hjemme pga at jeg har for første gang kastet opp flere ganger. ikke så kult da at han ringer til meg for å høre om jeg ikke kommer på jobb.....

Back
Topp