Jobb

Flower

Flørter med forumet

Oi, det var en lang permisjon. Men hvordan har du fått til å få far sin del av permisjonen (regner med at du mener den inngår i all permisjon)? For det står jo i "reglementet" at dersom far velger bort permisjonen sin, faller de ukene bort.

Men, jeg tror du skal søke om gradert uttak hvis du bare skal jobbe et par dager i uken, og ikke får full lønn ;) Du kan jo evt ta en tlf til nav og høre med de, så du får et korrekt svar :)

.

Vil og tru at du skal søke om gradert fra oktober av, viss du skal jobbe. E mange som forlenge permisjonen på den måten!

Vi måtte søke om å få den over på meg, det var ikke barebare.. Måtte sende i skriftlig søknad og dokumentasjoner i hytt og gevær, men det gikk. Pappan er student, og har ikke opptjent seg penger og har klarer heller ikke å gjør det før jeg er ferdig med min permisjon. Noe som er et krav hvis man skal søke om utsettelse av pappapermen, siden man kan utsette permisjonen i 3 år. Så da tok jeg den istede :-) Vi hadde selvfølgelig ikke gjort det slik hvis pappan hadde opptjent seg penger, da hadde vi heller ikke fått den overført.

Jeg tror de ukene faller bort i de nye reglene som kommer fra 1.juli hvis far ikke bruker de. Men jeg er langt ifra ekspert på nav, så ikke hør på meg ;-)

Det er en lang permisjon, gjør ikke meg noe, men vi trenger at den blir litt lenger siden vi ikke har barnehage, og dagmamma er uaktuelt...

Oi, det her ble langt.... ;-)

Det er gradert som høres mest fornuftig ut hvertfall..

Aha, da skjønner jeg ;) Nei, det er jo ingenting som er hokus pokus med nav! Grr..

Men jeg synes likevel du skal ta en tlf til de for å få litt mer nøyaktig fakta.. Som sagt er ingenting hokus pokus med nav, så selvom det virker fornuftig med gradert, så vet man aldri med nav! :)

For å få alt riktig skal jeg ta med en tlf til nav.. Jeg ringer egentlig dit for hver minste lille ting, de er sikkert lei av meg, meeeeen jeg er lei av de også ;-)

Nei, jeg fikk ikke ringt idag dessverre, så nå må jeg gå å gruble på det enda lengre ;-) Vi fikk plutselig besøk idag, så det gikk i glemmeboksen...

Jeg skal ringe på fredag, så da skal jeg ha et svar å skrive :-)

Gradert uttak ja, jeg skal ha det i sommer. :) Det ligger et skjema på nav.no som du fyller ut sammen med arbeidsgiver, det er bare hvor stor prosent du skal jobbe og når du starter. Jeg hadde gradert uttak sist også, og det er bare å sende inn skjemaet, ikke noe mer styr.

Det der så jo veldig enkelt ut, fant skjema inne på nav.no, thanks :-)

Vet du hvor lenge før jeg må sende inn? Kan jobben min nekte meg å jobbe gradert med den hensikt av å forlenge? Hvis du vet det da? Jeg vet hvertfall at det er andre som har gjort det før meg.. Jeg har ikke snakket med sjefen min om det enda, men hun er helt super så jeg tror egentlig det skal gå bra :-)

Det der så jo såre enkelt ut, fant skjema, thanks :-)

Back
Topp