jobb & syktbarn

MammaTilEnSnupp

Forelsket i forumet
:mad:Hei. Lurer rett å slett på om dette er lov. Jeg har en jobb hvor jeg alltid jobber fra 14-20. Da jeg har en gutt på 1.5 som blir fort syk nå Første året i barnehagen har det vært mye.Har også ei jente på seks. Har en mann som er hjemme rundt fire hver dag. Å i dag så spydde lillegutt hele morran. Så ringer og jeg sier han er syk å sier jeg må bli hjemme. Sjefen blir kjempe sur å ringte meg oppigjenn nå. Ho hadde snakka med lønning kontoret. Å jeg har plutselig ikke lov til å være hjemme med sykt barn lengre enn to timer. Dvs til gubben kommer hjem. Likevel skal jeg bruke egenmelding. Selv om jeg er hjemme to timer og på jobb fire. Jeg er kanskje hønemor men når ungene mine er syke vil jeg være hjemme! !!

Du har jo 10 sykt barn dager i året så ville ikke vært bekymret. Du har selvfølgelig rett til å være hjemme med betaling.

Hvis du har brukt opp de dagene du har rett på i løpet av et år så tror jeg de kan si nei?

Enig med lederen din du ikke kan/ bør være lengre hjemme enn en normal barnehagetid, men cant med det ikke gjelder om du er på jobb mer enn 50% av vakten

De kan vel ikke nekte deg å være hjemme med sykt barn dersom du har brukt opp de 10 dagene heller, men da blir du vel trukket i lønn??

Enig med lederen din du ikke kan/ bør være lengre hjemme enn en normal barnehagetid, men cant med det ikke gjelder om du er på jobb mer enn 50% av vakten
Så de som jobber skift og bruker barnevakt når de er på kveldsvakt må sende et sykt barn til barnevakten fordi det er utenom brnehgetid da eller?

Selvfølgelig kan du bruke av dine sykt barn-dager selv om det er på kveldstid, men selv ville jeg nok ha latt mannen tatt seg av barnet hvis han var hjemme så lenge det ikke hadde vært veldig alvorlig sykdom slik at jeg ville vært hjemme sammen med ham.

• Liker
Reactions: BMC
Tenker det er forskjell på bf og barnevakt. Men hjemme med barn er et gode når de er for syke å gå i barnehage / dagmamma, synes det er rart å være hjemme for enhver pris...

Her har mannen vært hjemme til jeg kommer hjem. Dvs at han kom to timer seiner på jobb. Han fikk betaling å ble ikke trekt i egenmeling på sykt barn. Ha. Har å vært hjemme med sykt barn mens jeg har vært hjemme, men jeg er sykemeldt

Så de som jobber skift og bruker barnevakt når de er på kveldsvakt må sende et sykt barn til barnevakten fordi det er utenom brnehgetid da eller?

Selvfølgelig kan du bruke av dine sykt barn-dager selv om det er på kveldstid, men selv ville jeg nok ha latt mannen tatt seg av barnet hvis han var hjemme så lenge det ikke hadde vært veldig alvorlig sykdom slik at jeg ville vært hjemme sammen med ham.
signerer denne, noen har jo bruk for sykt barn dager også på kveldstid, men om sambo er hjemme så går jeg jo på jobb. han kan da gi like mye trøst og omsorg som jeg kan. Det er en selvfølge her hos oss da at den som skal jobbe går jo på jobb om den andre er hjemme uansett om det er han eller meg og vi deler på å være hjemme med sykt barn og begge skal jobbe samtidig.

Pappa'n kan vel like fint ta vare på barnet når det er sykt?

Jeg jobber turnus dag/kveld. Om jeg jobber kveld og barna er syke så går jeg jo fortsatt på jobb, for da er pappa'n hjemme igjen etter sin jobb.

Min ex (pappaen til ungene) jobber skift og han kan ikke bruke sykt barn dager på nattskift, men formiddag og ettermiddagskift kan han..
Ikke vet jeg hvorfor, men slik er reglene i følge arb giveren hans!!

Mener langt i fra at faren ikke kan ha han men om jeg likevel må bruke egenmelding pga dem to timene ser jeg ikke vitsen med å gå på jobb, om dere skjønner?

Om jeg hadde fått betaling uten egenmelding hadde det vært nullstress, da hadde jeg gledelig gått på jobb. Men så.lenge jeg må bruke egenmelding uansett så ser jeg ikke vitsen.

Ville lest denne ;)
Om du føler du ikke får svar nok ville jeg kanskje ha ringt til nav eller Arbeidstilsynet for å høre ;)
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_12#KAPITTEL_12
Mener langt i fra at faren ikke kan ha han men om jeg likevel må bruke egenmelding pga dem to timene ser jeg ikke vitsen med å gå på jobb, om dere skjønner?
Om jeg hadde fått betaling uten egenmelding hadde det vært nullstress, da hadde jeg gledelig gått på jobb. Men så.lenge jeg må bruke egenmelding uansett så ser jeg ikke vitsen.

Skjønner godt hva du mener der ;)
Ville lest litt i den linken jeg la ut her jeg. Og kanskje ringe nav eller arbeidstilsynet for evnt mer info :)

Takk :) :) mener og ha lest en vei tidligere at om enn jobber mer en to timer så er ikke egenmelding gyldig men finner det jo ikke nå da :/ :/

Takk :) :) mener og ha lest en vei tidligere at om enn jobber mer en to timer så er ikke egenmelding gyldig men finner det jo ikke nå da :/ :/

Har ikke så mye erfaring med det selv, men syns jo det høres rart ut om du må bruke en hel egenmeldingsdag på to timer. ..:confused:

Back
Topp