Jobb, sykemelding

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Er dere fremdeles i full jobb, eller mottar dere evt svangerskapspenger/sykemelding?

Er 32+2 i dag og etter alle disse ukene med hjemmekontor og hjemmebarnehage (2-åring) kjenner jeg at jeg er veldig sliten. Har også et blostrykk som er noe stigende. Har vært usikker på om jeg tørr å sende i bhg pga blodtrykket, men tror rett og slett jeg må.

Skal snakke med fastlegen i morgen og av en eller annen grunn syns jeg det er vanskelig å ta opp delvis sykemelding.
 
Sykemeldt pga bekken og blodtrykk. Og derfor er min 2åring i barnehagen. Ingen ekstra risiko å ha han i barnehagen fikk jeg beskjed om.
 
Delvis sykemeldt, jobber 60% i stedet for 80% pga bekkenplager som gjør at jeg nesten ikke sover på natta. Vanskelig å henge med i en hektisk jobbhverdag hvor jeg MÅ ha hodet med meg.
Så nå har jeg mulighet til å sove på dagtid tirsdager og torsdager, slik at jeg klarer å fortsette med jobb resten ;)

Legen min var helt enig i avgjørelsen, og vi har begge samme oppfattelsen at det er bedre å sykemelde seg litt i stedet for å presse seg og gå på en smell som ender med full sykemelding.
 
Jobber, men sliter mer og mer med bekkenet og ryggen, så får se om det blir en gradert sykmelding etter hvert.
 
Takk for svar fine dere! Det er så fint å se at andre hører på kroppen og tar ut sykemelding. Blir spennende å høre hva fastlegen mener i morgen :) Skjønner jo innerst inne at jeg ikke er "svak" eller trenger å ha dårlig samvittighet dersom det blir sykemelding nå. Jeg sover også dårlig pga bekkenet..

Viktig å ikke være helt utslitt når nurket kommer <3
 
Sykemeldt pga bekken og blodtrykk. Og derfor er min 2åring i barnehagen. Ingen ekstra risiko å ha han i barnehagen fikk jeg beskjed om.


Godt å høre! :) Vi har bestemt oss for å sende i bhg, med mindre fastlegen råder oss imot det i morgen.
 
Delvis sykemeldt, jobber 60% i stedet for 80% pga bekkenplager som gjør at jeg nesten ikke sover på natta. Vanskelig å henge med i en hektisk jobbhverdag hvor jeg MÅ ha hodet med meg.
Så nå har jeg mulighet til å sove på dagtid tirsdager og torsdager, slik at jeg klarer å fortsette med jobb resten ;)

Legen min var helt enig i avgjørelsen, og vi har begge samme oppfattelsen at det er bedre å sykemelde seg litt i stedet for å presse seg og gå på en smell som ender med full sykemelding.

Absolutt. Er også redd for at det blir full sykemelding dersom jeg ikke roer ned nå.
 
Absolutt. Er også redd for at det blir full sykemelding dersom jeg ikke roer ned nå.
Ja, er nettopp det, man må lytte til kroppen. Her endte jeg opp med ekstrem kvalme og magekramper og ble sengeliggende når jeg presset meg for mye. Etter tredje runde var det nok!
 
Hei! Er dere fremdeles i full jobb, eller mottar dere evt svangerskapspenger/sykemelding?

Er 32+2 i dag og etter alle disse ukene med hjemmekontor og hjemmebarnehage (2-åring) kjenner jeg at jeg er veldig sliten. Har også et blostrykk som er noe stigende. Har vært usikker på om jeg tørr å sende i bhg pga blodtrykket, men tror rett og slett jeg må.

Skal snakke med fastlegen i morgen og av en eller annen grunn syns jeg det er vanskelig å ta opp delvis sykemelding.

Vært delvis sykemeldt i 4 uker(30%) pga bekkenet. Har ny legetime imorra, og tenker å fortsette den delvise sykemeldingen for det funker så bra at det ikke har blitt værre. Så da får jeg jobbet helt til permisjonsstart om 4,5uke:happy:
 
Jobber ikke, vært sykemeldt siden februar no pga flere plager. Rygg, slitenhet, utmattet osv. Har en fysisk krevende jobb så tror nok ikke jeg går tilbake
 
Har jobba 40% til nå. 60% svangerskapspenger. Fra i dag har jeg 100% svangerskapspenger pga at jeg får kynner på jobb. Som følge av stress. :cool:
 
Jeg jobber 70% til vanlig, på grunn av midlertidige helseproblemer. Har jobbet 50% siden desember. Helseproblemene mine er bedre, men hverken lege eller jordmor mente at dette var tiden for å pushe på. Jeg tror jeg skal klare å jobbe 50% frem til permisjonsstart. Håper det! Og håper gravidkroppen spiller på lag, fordi jeg har en aktiv jobb med mye ståing og gåing. Men har gått fint så langt.

En del rygg- og søvnplager, men ingen bekkenløsning ennå. Bank i bordet!

Ellers er målet å jobbe 80% igjen etter permisjonen.
 
Vært 100% sykemeldt siden midten av mars. Har mye angst og uro og å være gravid får man ikke mindre bekymringer, så ganske utslitt.
Klar for fødsel nå :p
Sjefen virker ikke happy o_O
 
Jeg er 40% sykemeldt pga kynnere, og har vært det siden januar. Starter permisjonen om 2 uker så satser på at jeg holder ut de siste ukene! Hadde nesten ikke kynnere da barnehagen var stengt og vi hadde hjemmekontor. Jobber på småbarnsavdeling, og kynnerne blir dessverre bare hyppigere og værre for hver dag på jobb nå etter at vi startet opp igjen på mandag.

Dersom du føler du trenger sykemelding så skal du ikke ha dårlig samvittighet for det! Den viktigste jobben vi gjør nå er å være gravide og ta hensyn til det ;)
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden påske pga alt styret med hjemmekontor og 2åring og bekken og høyt blodtrykk. Skal prøve å jobbe igjen neste uke, men ser det an.
 
Jeg jobber redusert, først 60 % fra mars, og nå 40% frem til jeg går i permisjon om to uker. Først og fremst prolaps i ryggen som er grunnen til sykemeldingen, men nå med mye hjemmekontor er jeg mye bedre! :)
 
Skal tilbake gradert nå etter å ha vært 100% sykemeldt noen uker. Skal bare jobbe 20%, to halve dager.
 
Back
Topp