Jobb, studier og barn

Gravid_Student

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er student på 3. år i bacheloren min, og gravid i 11. uke. Jeg fikk nettopp et jobbtilbud fra sjefen min -jeg jobber som tilkallingsvikar ved et omsorgssenter utenom studiene- som innebar en fast 3. hver helg-stilling, med en bonus på 30.000 dersom jeg godtar å jobbe 7 uker neste sommer. MEN. Jeg har termin i mars, og vet ikke helt hvordan det er med pappaperm og hvor tidlig jeg kan "gå fra" babyen min hjemme som da vil være rundt 3-3,5 mnd. :O

Kan jeg si ja til stillingen og "glemme" å fortelle om graviditeten, eller burde jeg fortelle det uansett? Kan det være at sjefen velger å ikke gi meg muligheten, hvis jeg ikke kan jobbe på sommeren? What to do?

=)

Hm, her tror jeg at jeg ville valgt å spille med åpne kort.

De har jo egentlig ikke lov å diskriminere ved å ikke ansette deg fordi du er gravid, men er jo dessverre at det skjer allikavel.

Er kun de 6 første ukene etter fødsel at du MÅ være hjemme, ellers disponerer dere permisjonen slik dere vil. Kanskje pappan kan ta noe av fedrekvoten eller noen uker av fellesperioden mens du jobber. Når det er sagt så vet man aldri hvordan ting blir, kan jo tenkes du ikke føler deg klar til å gå ut i jobb når ungen er 3 mnd, mens andre ikke har noen problemer med det. Det avhenger jo også veldig av amming, søvn osv. Masse lykke til uansett :)

Februar-14 mamma <3

De har jo egentlig ikke lov å diskriminere ved å ikke ansette deg fordi du er gravid, men er jo dessverre at det skjer allikavel.

Er kun de 6 første ukene etter fødsel at du MÅ være hjemme, ellers disponerer dere permisjonen slik dere vil. Kanskje pappan kan ta noe av fedrekvoten eller noen uker av fellesperioden mens du jobber. Når det er sagt så vet man aldri hvordan ting blir, kan jo tenkes du ikke føler deg klar til å gå ut i jobb når ungen er 3 mnd, mens andre ikke har noen problemer med det. Det avhenger jo også veldig av amming, søvn osv. Masse lykke til uansett :)

Februar-14 mamma <3