Jobb spm

tyren88

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Jeg jobber som sykepleier på sykehjem og siden søndag har jeg vært skikkelig plaget av kvalme. Jeg takler så vidt min egen smak i munnen, jeg trenger konstant frisk luft og må småspise hele tiden for å holde kvalmen "litt" i sjakk.. 
Nå i påska så jobber jeg meg opp tillegg i form av 133% ekstra. Dette hadde jeg beregnet at jeg kom til å få og vi trenger de pengene sårt. Men nå i dag snakket jeg med sjefen min om å få tilrettelagt jobben min litt og da foreslo ho at jeg kunne ta ut f4 dager, altså at jeg tar en fridag i stedet for å få 133% tillegget for de røde dagene mine (får da kun 33% ekstra). Men jeg syns det blir litt feil også, for om jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å jobbe, skal jeg da "tape" på det? Da er det mer rettferdig med en sykmelding syns jeg.. Hva tenker dere? Om det var forståelig da..

Jeg hadde sagt at jeg heller ville ha betalt og heller ta ting som det kommer seinere. For det er tross alt mye penger. Selv om du på en måte får de igjen hvis du tar fri. For då får du jo fri med betaling de dagene istede for at du hadde blitt trekt i lønn. MEN selv hadde jeg ikke gått med på det. Skal selv jobbe fred,lørd og sønd med tillegg. Men jeg er ikke noe dårlig og mine sjefer vet ingenting endå. Så situasjonen er litt anderledes her. Pluss at jeg trenger og de ekstra pengene. :)

jeg mener at om jeg er så dårlig at jeg ikke greier å jobbe fullt så har jeg rettigheter. Det skal ikke være sånn at folk må arbeide seg opp dager å ta fri hvis de blir dårlig.. Tenker jeg helt feil eller? Jeg håper jeg holder ut disse røde dagene og så får jeg evt snakke med legen min på tirsdag om sykmelding evt sånn bedre tilretteleggingsgreier..