Jobb som ikke samarbeider

mammaidesember

Glad i forumet
Er litt stressa! Er sykmeldt på grunn av vond rygg, graviditet og en veldig stressbelastende jobb. Skal gå over til svangerskapspenger nå. Skulle fått sykepenger for flere dager siden men jobben samarbeider ikke! De har bedt nav om å slippe å betale de første 16 dagene som de skal og sender aldri dokumentasjon over hvor mye jeg har tjent. Har ringt dem og får bare beskjed om at jada, de skal fikse det i morgen. Men nå begynner datoen husleien skal betales å nærme seg. Har bare krav på deltidsjobb men siden jeg ble gravid satt jeg meg skikkelig inn for å tjene mye for mest mulig foreldrepenger og jobbet tilsvarende 80-100% i 5-6 måneder fram til ryggen streiket. Men i dag fikk jeg 3000 i lønn på konto og det skal liksom være lønn for halve måneden. Husleia er over dobbelt av det og har tjent nesten 20 000 i mnd i 5-6 mnd. Hva gjør jeg? Jobben samarbeider ikke og prøver å slippe unna med minst mulig og sender ikke over det de skal!

Sjekk med NAV om du kan få beregnet foreldrepenger på de beste mnd.

I forhold til jobb ring igjen, og gå til lederen over om du ikke får gehør, lykke til;)

Ring NAV og forklar saken til saksbehandler som kan kontakte jobben din med frist for levering. Du skal ikke lide pga dårlig ledelse.

De skal selvfølgelig betale de første 16 dagene! Så kan de søke nav om å få tilbakebetalt, det er nie de skal ordne ikke du.
Og du skal ha samme lønn som du har hatt den siste mnd eller gjennomsnitt av de 3 siste mnd.
Dette har de ikke lov til å gjøre! Bare gå videre med det, penger må man faktisk ha!

Back
Topp