jobb søknad

!!

Forumet er livet
VIP
Ja, nå trenger eg virkelig meg en jobb[>:] Har nettopp gått ferdig skole, men ser ut til at det er vanskelig å finne lærlingjobb i det som eg har utdana meg som!

SÅ da lyte eg jo søke vanlige jobber som butikk ol.[:-] 

HAr dere lyst å hjelpe meg med å skrive e god søknad? [8D][:D]
Allerde minus på konto, så hadde hvært godt med en jobb snarest[:)]

Ha en ryddig og oversiktlig søknad, som ikke er altfor altfor lang, men fattet.

Skriv gjerne litt om det du vet om bedriften/stedet du søker på, om du gjør det. Dette vitner om at du har satt deg litt inn i hva de driver med.

Skriv litt om deg selv, og ikke vær redd for å si positive ting om deg selv. [:)]

Lykke til [:D]

Det er viktig å ha en god og oversiktelig CV. Jeg vet selv at ofte legger jeg søknadene bak CVen også leser jeg søknaden etter at jeg har plukket ut de som ser intresante ut på CVen.

IKKE skriv; Jeg er en kjempe entusiastisk jente med ståpå humør som liker eg utfordrende jobb der.........osv. Holde på et normalt nivå og ikke overdriv.

Når du skal på intervju så er det viktig å være hyggelig med alle du treffer. Blir det slik at du må snakke med noen i en resepsjon før du snakker med han/hun som skal intervjue deg så nevn i forbifarten at du håper du får jobben.

Hos oss hender det vi går ned i resepsjonen for å høre hvordan de som var på intervju oppførte seg før intervjuer kom ned, og det har henst at folk ikke har fått jobb fordi de var veldig arrogante og "ovenfra og ned" med de i resepsjonen.

Lykke til!!!

Back
Topp