Jobb og turnus

Rea25

Forelsket i forumet
Dere som jobber i turnus. Hvordan er det med små barn? Tenker da på typ sykepleie/sykehus turnus?
Eller er det noen som har turnus hvor de er borte et par uker og hjemme et par uker? Hvordan er i så fall det?
 
Har et familiemedlem som jobber 3 dager på, 1 uke fri, osv. Har tre barn som ikke er veldig små lenger, men har jobbet sånn i noen år. Passer perfekt for hen, for hen er veldig glad i å ha fri fra barna sine:rolleyes: Selv hadde jeg ikke klart det. Sliter med kveldsvakt:rolleyes:
 
Har et familiemedlem som jobber 3 dager på, 1 uke fri, osv. Har tre barn som ikke er veldig små lenger, men har jobbet sånn i noen år. Passer perfekt for hen, for hen er veldig glad i å ha fri fra barna sine:rolleyes: Selv hadde jeg ikke klart det. Sliter med kveldsvakt:rolleyes:

Sikkert flott med de som syns det er greit med en pause fra unga ja :p Trur nok jeg bare kommer til å savne de no innmari! :shy: Så kveldsvakt er det tyngste? Kan jo skjønne det, siden de da er hjemme fra barnehage/skole :)
 
Jeg jobber tredelt turnus på sykehus, jeg valgte å trappe ned til 80% da jeg syns det ble mye med full stilling i turnus med små barn. Det har hjulpet masse og liker å kunne ha sene morninger med guttungen før kveldsvakt og gi han fri innimellom. Samtidig godt med egentid etter han er levert og før jeg skal på kveldsvakt. Nå er jeg i permisjon med nummer to, så vet ikke hvordan det føles med turnus og to barn. Så lenge vi klarer det økonomisk blir jeg nok ikke å gå i full stilling før de er godt i gang med skolen i alle fall.
 
Jeg jobber tredelt turnus på sykehus, jeg valgte å trappe ned til 80% da jeg syns det ble mye med full stilling i turnus med små barn. Det har hjulpet masse og liker å kunne ha sene morninger med guttungen før kveldsvakt og gi han fri innimellom. Samtidig godt med egentid etter han er levert og før jeg skal på kveldsvakt. Nå er jeg i permisjon med nummer to, så vet ikke hvordan det føles med turnus og to barn. Så lenge vi klarer det økonomisk blir jeg nok ikke å gå i full stilling før de er godt i gang med skolen i alle fall.

Takk, har fått spørsmål om hva som passer meg best av turnus ordning, men når det er 24 timers overvåking, så skjønner jeg at det må jobbes litt natt også. Dette er ikke snakk om noe helsearbeid, men de så for seg en turnus som kunne ligne litt på de på sykehus/helsearbeidere har Men ikke sikkert jeg får jobben heller da :)
 
Jobber turnus (2 delt) som sykepleier. Er i permisjon med minstemann på 5 mnd nå. Er nr 4 i søskenflokken. Skal tilbake i jobb i begynnelsen av mars i nattevaktstilling. Men kjenner jeg er absolutt ikke klar, og kjenner jeg sliter med tanken på å jobbe turnus/ugunstige arbeidstider med 4 barn hjemme. Håper å få meg en ren dagstilling da jeg kjenner turnuslivet tærer på.
 
Her er det pappaen som jobber turnus, men da lange vakter og hele fridager samt hver 3. helg. Siden han ikke jobber senere enn 17.30 får han jo litt tid med ungene på kvelden, men reiser som regel før de står opp om morgenen (minste er bare 5 mnd). Men det holder at en jobber turnus kjenner jeg, har jobbet turnus i servicebransjen i mange år selv, og det hadde for meg ikke fungert med små barn i tillegg.
 
Jobber turnus (2 delt) som sykepleier. Er i permisjon med minstemann på 5 mnd nå. Er nr 4 i søskenflokken. Skal tilbake i jobb i begynnelsen av mars i nattevaktstilling. Men kjenner jeg er absolutt ikke klar, og kjenner jeg sliter med tanken på å jobbe turnus/ugunstige arbeidstider med 4 barn hjemme. Håper å få meg en ren dagstilling da jeg kjenner turnuslivet tærer på.

Det forstår jeg veldig godt :) De har ikke sagt noe om hvordan turnus ordninga blir, om jeg får jobben, så kommer jeg til å si ja eller nei ut i fra turnus ordninga.
 
Her er det pappaen som jobber turnus, men da lange vakter og hele fridager samt hver 3. helg. Siden han ikke jobber senere enn 17.30 får han jo litt tid med ungene på kvelden, men reiser som regel før de står opp om morgenen (minste er bare 5 mnd). Men det holder at en jobber turnus kjenner jeg, har jobbet turnus i servicebransjen i mange år selv, og det hadde for meg ikke fungert med små barn i tillegg.

Hva jobber han med? Er det nærme hjemmet virker det jo greit :) Blir det lang kjørevei i tillegg så blir det jo veldig lange dager.
 
Hva jobber han med? Er det nærme hjemmet virker det jo greit :) Blir det lang kjørevei i tillegg så blir det jo veldig lange dager.

Han jobber som kokk på sykehus. Det er under 10 min reisevei, hadde det vært lang reisevei hadde det blitt veldig lange dager ja. :)
 
Her jobber vi begge turnus. Han er borte noen uker og hjemme flere. Jeg jobber stort sett dagtid men ca en kveld i uka og hver tredje helg, men jeg jobber litt redusert for å få det til å gå rundt når han er borte. Vi får det som oftest til å funke med å bytte vakter når han er borte, men er hundre prosent avhengig av å ha barnevakt i ny og ne. Syns det er veldig godt å ha fri en dag her og der for å få gjort husarbeid osv når jeg er alene med barna. Veldig fint å ha muligheten til å levere seint og hente tidlig når han er hjemme/jeg jobber sein/har fri. Men det er et puslespill og skulle jeg valgt utdanning på nytt hadde jeg nok valgt noe uten turnus.
 
Back
Topp