Jobb og turnus

borga001

Elsker forumet
Mange som jobber turnus her? Kjenner det er litt tussig å jobbe kveld/dag for tiden. Blir som regel liggende på sofaen når jeg kommer fra jobb. Hjelper ikke på akkurat at jeg har vondt i bekkenet. Jobber natt også, men ble lovt å få tilrettelagt til dag/kveld istedet. Flere som kjenner på det samme?

Ja, jeg jobber turnus og synes det er ganske tøft med kveld/dag. Jeg pleier vanligvis å bruke lang tid på å finne roen før jeg sovner (kanskje kl 1) Med en toåring som våkner mange ganger i løpet av natta og er klar for ny dag kl 5, pluss at jeg selv våkner ofte, blir det ikke mye søvn. Og med lite søvn kommer også kvalmen. Har som oftest bare 1, kanskje to slike i uka, men det er grusomme dager. Så bra at du slipper nattevakter. Jeg er bare ført opp på to nattevakter før termin, så jeg tenker det burde gå bra.

Jobber turnus. Sist fikk jeg noe sykemld og brukte den til å luke bort kveld/dag. Det ble en ny verden! Det var noe lenger ut i svangerskapet enn nå da. Enda går det greit her selv om jeg blir skikkelig utslått... Men det har nok med at pappan er i permisjon slik at jeg kan hvile når jeg må :)
Todelt turnus, ikke tredelt

Jeg jobber også turnus (to-delt), går fint ennå. Forrige svangerskap ble det tilrettelegging fra uke 28 (etter anbefaling fra jm pga bl.a noe høyt blodtrykk). Da slapp jeg å starte 04.30 på tidligvaktene. Denne gangen ser jeg for meg at det kanskje blir å skje litt tidligere pga vi når har en på snart 2 som gjør at jeg ikke får hvilt/sovet som jeg gjorde sist[emoji28]

Jobber to-delt turnus og foreløpig går det greit :) Men synes jo overgangene med kveld-dag er verre enn før. Jordmor sa at jeg ikke burde ha for mange av de, så får se om jeg kanskje ber om tilrettelegging snart. Til uka har jeg to overganger og seks dager i strekk, gruer meg til det kjenner jeg :meh: Blir vel stort sett bare jobb og sove...

Jobber turnus med varierende vakter på alt fra 9 til 24 timer, men med lengre friperioder på inntil 8 dager. Syntes det går greit, selv om det er litt slitsom i perioder med flere vakter etter hverandre[emoji28] Blir nok tilrettelegging litt lengter ut i svangerskapet, men foreløpig fungerer det som normalt [emoji4]

Jobber todelt turnus dag-kveld. Synes kveldsvaktene er veldig slitsomme da jeg fort blir kvalm når jeg er trøtt og sliten. Har heldigvis ikke kjempemange kveldsvakter med påfølgende dag, de er også slitsomme :/

Back
Topp