Jobb og sykmelding.

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg har vært sykmeldt fra jobben siden uke 6, pga hyperemesis (ekstrem svangerskaps-kvalme) Nå er jeg friskmeldt 20% og kan jobbe halve dager. Klarer ikke hele dager da jeg blir fort sliten og tåler ikke så mye. Jeg har ett vikariat på sykehjem og når jeg leverte sykemelding der det sto at jeg skal jobbe kun halve dager fikk jeg beskjed om at de ikke har plikt til å tilrettelegge for meg siden jeg ikke er fast ansatt. Jeg får dermed ikke komme meg ut i jobb, og legen vil heller ikke sykemelde meg 100% siden jeg klarer halve dager. Dette taper jo selvfølgelig jeg penger på, da jeg kun får 80% sykepenger fra NAV siden jeg kun er 80% sykemeldt. De siste 20% skal jeg jo få fra jobb siden jeg skal jobbe 20%, men når jeg da ikke får komme halve dager på jobb får jeg jo heller ikke lønn for de 20% jeg er friskmeldt.. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Hva jeg skal gjøre for å få de pengene jeg skal ha? Kjedelig å tape penger på denne måten.

Veldig rotete innlegg, men håper dere skjønner hva jeg mener :)

Vet dessverre ikke

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt.. Så lenge kontrakten på vikariatet ikke har gått ut er de pliktet til å tilrettelegge for deg for du er da fremdeles ansatt i den stillingen!
Men så lenge du ikke har faste vakter tror jeg nok at de ikke er pliktet til det.

Har fått en stilling jeg går i på 90% og muntlig avtale om at jeg skal gå i stillingen til hun andre kommer tilbake. Har desverre ikke fått noe kontrakt på det (noe jeg har spurt etter flere ganger)..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Håper du er medlem av fagforbundet, vis ikke meld deg inn med en gang så hjelper de deg garantert! Å du kan nok ta en tlf til de å hørre om regler uansett medlem eller ikke:)
Det er jo veldig dumt du ikke har fått kontrakt, da blir det på en måte ord mot ord.. Hørtes ut som en rar plass.. Trodde alle var plikta til å ha kontrakter å hvertfall tilrettelegge for ansatte!
Lykke til! Håper det ordner seg for deg!:)

Back
Topp