Jobb og sykemelding

SVG Rugemamma

Betatt av forumet
Hva jobber du med og går det greit, eller er det noen sykemeldte?
Jeg jobber på kontor (oljeselskap), 100% ++, det har gått greit, men jeg var veldig sliten før ferien. Nå er ferien over og jeg er spent på en travel høst.
 
Jeg er 50 % sykemeldt, jobber på kontor, litt ute. Men er søvnen min og formen min og en rygg/bekken som ikke tåler å sitte for mye.
 
Jobber på kontor/ute og reiser med bil i turnus.
Har vært 100% og 50% sykemeldt siden mai før tre uker ferie.
Nå er energien tilbake og jeg har fått tilrettelagt å jobbe kun dagtid og stort sett kun på kontoret. Jeg har fått nye arbeidsoppgaver, så jeg synes administrasjonen har vært svært forståelsesfull og imøtekommende.
Første uken har gått veldig fint, heldigvis! Håper jeg holder ut i 100% frem til permisjonen.
 
Jeg jobber på sykehjem men har vært 100% sykemeldt siden mai pga kvalmen og svimmelhet. Er sykemeldt ut neste uke, tenkte å prøve meg litt på jobb igjen da når sykemeldingen går ut, begynne med 20-30% så får vi ta det fra der. Er en del tunge løft osv i stell, men som sykepleier kan jeg bruke kjernetiden som sjefen innførte før ferien og gjøre kontorarbeid, forhåpentligvis få slippe kveldsvaktene, ta medisinene og det jeg finner ut jeg klarer.
 
Jobber på kontor og jobber 100%, var 50% sykmeldt i 4 uker i starten pga kvalme :hungover:
 
100%++ her. I jobb altså.
Jobber på kontor, samt noe reising.
Null fravær så langt. Var kvalm til uke 15-16, men verst etter jobb og før frokost...

Er i god form nå og håper å holde koken lengst mulig. Helst helt inn, slik som sist.

Blir fort lange dager hjemme...
 
100%++ her. I jobb altså.
Jobber på kontor, samt noe reising.
Null fravær så langt. Var kvalm til uke 15-16, men verst etter jobb og før frokost...

Er i god form nå og håper å holde koken lengst mulig. Helst helt inn, slik som sist.

Blir fort lange dager hjemme...

Kan egentlig bare signere denne.
 
Jobber på kontor selv, men er 100% sykemeldt, vært det siden uke 7, pga hyperemesis og fordi jeg venter tvillinger og fare for prematur fødsel pga mange faktorer!
 
Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jobbet gradert før ferien pga bekkenplager. Har begynt å jobbe siden 30.07.18. Har fått beskjed om å jobbe gradert fortsatt men prøver å jobbe 100%. Ble litt skremt igår pga at et barn prøvde å slå i magen min hard men heldigvis kollega stoppet han. Har litt utfordrende barnegruppe i år. Venter på styret er tilbake fra ferie for tilrettelegging.

Er også bekymret pga foreldrepenger. Det er jeg som har hoved økonomi i huset. Mannen min kom til Norge for et og halvt år siden. Han går på norskkurs på dagtid og jobber vikar på ettermiddag. Prøvde å ringe nav for å snakke om det men det er lang ventetid + vanskelig når man er på jobb. Har allerede fått beskjed fra jordmor at det er lurt med gradert pga jeg har hatt ekstrem plage med bekken allerede. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre[emoji22].
 
Jobber på kontor selv, men er 100% sykemeldt, vært det siden uke 7, pga hyperemesis og fordi jeg venter tvillinger og fare for prematur fødsel pga mange faktorer!

Ok, ja det er forståelig. Jeg var sm hele forrige svangerskap pga ekstrem kvalme og fare for sa og bekkenløsning, langt svangerskap. Med tvillinger må du jo selvsagt ta ekstra hensyn.
 
Ok, ja det er forståelig. Jeg var sm hele forrige svangerskap pga ekstrem kvalme og fare for sa og bekkenløsning, langt svangerskap. Med tvillinger må du jo selvsagt ta ekstra hensyn.

Ja, det er mye som gjør at det er fare for prematur så er trygt og godt å være hjemme nå[emoji173]️
 
Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jobbet gradert før ferien pga bekkenplager. Har begynt å jobbe siden 30.07.18. Har fått beskjed om å jobbe gradert fortsatt men prøver å jobbe 100%. Ble litt skremt igår pga at et barn prøvde å slå i magen min hard men heldigvis kollega stoppet han. Har litt utfordrende barnegruppe i år. Venter på styret er tilbake fra ferie for tilrettelegging.

Er også bekymret pga foreldrepenger. Det er jeg som har hoved økonomi i huset. Mannen min kom til Norge for et og halvt år siden. Han går på norskkurs på dagtid og jobber vikar på ettermiddag. Prøvde å ringe nav for å snakke om det men det er lang ventetid + vanskelig når man er på jobb. Har allerede fått beskjed fra jordmor at det er lurt med gradert pga jeg har hatt ekstrem plage med bekken allerede. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre[emoji22].

Du har krav på foreldrepenger av sykepengene også. Altså hvis du er sykemeldt feks. 50% og får sykelønn + vanlig lønn så tjener du opp rett på 100% foreldrepenger.
 
Du har krav på foreldrepenger av sykepengene også. Altså hvis du er sykemeldt feks. 50% og får sykelønn + vanlig lønn så tjener du opp rett på 100% foreldrepenger.

Jeg har en venninne som var i lignende situasjon for noen år siden.
Da hun fikk barnet så var hun i permisjon en stund, men mannen som ikke hadde jobb og ikke kunne språket så veldig enda gikk videre hjemme med barnet. Han gikk masse i åpne barnehager og lærte seg etterhvert norsk ved å snakke med voksne og barn i åpen barnehage. Han meldte seg også på noe idrettslag og ble etterhvert trener for å bli kjent og komme seg mer ut blant voksne.
Når språket var på plass ble han vikar i barnehage og etterhvert fast ansatt i barnehage!
 
Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jobbet gradert før ferien pga bekkenplager. Har begynt å jobbe siden 30.07.18. Har fått beskjed om å jobbe gradert fortsatt men prøver å jobbe 100%. Ble litt skremt igår pga at et barn prøvde å slå i magen min hard men heldigvis kollega stoppet han. Har litt utfordrende barnegruppe i år. Venter på styret er tilbake fra ferie for tilrettelegging.

Er også bekymret pga foreldrepenger. Det er jeg som har hoved økonomi i huset. Mannen min kom til Norge for et og halvt år siden. Han går på norskkurs på dagtid og jobber vikar på ettermiddag. Prøvde å ringe nav for å snakke om det men det er lang ventetid + vanskelig når man er på jobb. Har allerede fått beskjed fra jordmor at det er lurt med gradert pga jeg har hatt ekstrem plage med bekken allerede. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre[emoji22].
Hvor lenge har du jobbet? Hvis du har jo bbet 100 % mer enn 6 mnd så får du penger uansett om du har vært / er sykemeldt under svangerskapet
 
Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg har vært i jobb 100% selv om jeg i flere uker hadde ekstremt lite energi (jeg slet meg gjennom arbeidsdagen og sov resten av døgnet, kun oppe for å spise innimellom).

De siste to ukene før ferien kom energien sakte, men sikkert tilbake og jeg er klar for 100% jobb fra i morgen. Tror det skal gå fint. Det eneste jeg ikke kan gjøre, er å stå/gå for lenge på hardt underlag eller bøye meg for langt framover. Har også tilbud om samtaler med bedriftsjordmor, tilrettelegging ved behov og kollegaer som tilbyr ekstra pauser eller bytting av oppgaver.
 
Eg jobber i barnehage som førskolelærer, og eg har jobbet 100 % til nå og er snart 23 uker. Har ikke at fravær på grunn av gravideten,eg har hatt lite plager. Så satser på å jobbe en stund, kanskje frem til permisjonen begynner. Men får ta det etter hvert. Jobber på småbarnsavdeling.
 
Jobber i barnehage men pga blødninger har jeg fått svangerskapspenger. Kaster opp hele døgnet så sengeliggende her..
 
Jobber på kontor 50% men har måttet bli delvis sykemeldt på grunn av bekkenet og mye kynnere. Så jobber 25% nå og hjemmefra
 
Jobber 100 %, men er tøft på grunn av formen :( Gjør ingenting annet enn å jobbe, er sengeliggende resten av tiden. Men sitter langt inne å ta i mot sykemelding :(
 
Back
Topp