Jobb og sykemelding

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Jeg jobber som miljøterapeut på tilrettelagt avdeling på skole, og jeg har jobbet flere uker etter ferien nå, men har slitt meg gjennom dagene med mye kvalme og trøtthet.
I dag tenkte jeg å ringe legen for å se om jeg kan få en sykemelding for kjenner det er tungt å gå på jobb sånn (barna på skolen må ha tilsyn hele tiden og det blir til at jeg bruker mye energi på å ikke virke kvalm så jeg blir helt utslitt)

Så til spm. fortalte dere lederen hvorfor dere fikk sykemelding?
Jeg vil ikke fortelle om graviditet helt ennå, samtidig som det nok forklarer litt av atferden min (hyppig på do, brekninger o.l)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg var å leverte sykemelding til min leder i går uten å si noen begrunnelse.. du er ikke pliktet til å si noe å de skal egentligt heller ikke spør.. Del 1 av sykemeldingen hvor årsaken står beholder du selv :)

Jeg jobber som miljøterapeut på tilrettelagt avdeling på skole, og jeg har jobbet flere uker etter ferien nå, men har slitt meg gjennom dagene med mye kvalme og trøtthet.
I dag tenkte jeg å ringe legen for å se om jeg kan få en sykemelding for kjenner det er tungt å gå på jobb sånn (barna på skolen må ha tilsyn hele tiden og det blir til at jeg bruker mye energi på å ikke virke kvalm så jeg blir helt utslitt)

Så til spm. fortalte dere lederen hvorfor dere fikk sykemelding?
Jeg vil ikke fortelle om graviditet helt ennå, samtidig som det nok forklarer litt av atferden min (hyppig på do, brekninger o.l)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skjønner godt at du vil ha sykemelding så lenge du er kvalm. Ikke noe morsomt å være i dårlig form på jobb.

Jeg hadde ikke trengt å fortelle leder at jeg er gravid pga jeg var sykemeldt for noe annet. Men jeg ville at han skulle vite om det for jeg kommer mest sannsynlig ikke tilbake til jobb pga risikosvagerskap og jobb som ikke kan tilrettelegges.

Du må bare tenke over om du vil fortelle det, kan jo hende de har noen gode råd ang tilrettelegging for deg slik at du får det enklere på jobb :)

Trenger ikke si noe nei, min sjef vet ikke hvorfor, selv om jeg har snakket med henne to ganger. Hun får vite det etter ul i uke 12.

Back
Topp