Jobb og sykemelding

susamedbabyimagen

Elsker forumet
Var hos legen Igår og pga hodepine og bekkenløsning så anbefalte legen 50%sykemelding en mnd tid, og vurdere etter det. Hun anbefalte meg jobb halve dager, hvordan har dere andre som er deltissykemeldt ordnet dere med i forhold til arbeidsdager? Hele eller halve dager?

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Hadde jeg bare kunnet jobbet halvt/deltid så hadde dagene mine vært redda hvertfall...

Jobben har en polici om at er man sykemeldt så er man 100 % borte, finnes ikke noe aktiv sykemld osv...

Håper du finner en løsning som fungerer greit for deg :)

Jeg er 20% sykemeldt og varierer fra dag til dag hvor mye jeg jobber. Blir sånn ca 80% i løpet av uken(eller egentlig litt mer). Sitter på kontor, så styrer alt selv.

Var hos legen Igår og pga hodepine og bekkenløsning så anbefalte legen 50%sykemelding en mnd tid, og vurdere etter det. Hun anbefalte meg jobb halve dager, hvordan har dere andre som er deltissykemeldt ordnet dere med i forhold til arbeidsdager? Hele eller halve dager?

Jentegull 10.10.09
Sliter også med hodepine, utmattelse og fortsatt noe kvalme. Skal se om det ikke går an å få en 20% sykemelding ved å jobbe kortere dager. Helsa først!

Forrige gang fikk jeg veldig tidlig bekkenløsning, og jeg jobbet i restaurant hvor jeg gikk/løp på flisgulv hele dagen, med kun 30 min sittepause.. da jeg fikk 50% sykmelding til å starte med, valgte jeg halve dager, da jeg ikke klarte å gå/stå i mer enn 3 timer iløpet av en arbeidsdag, hele dager hadde blitt umulig for meg. Men nå vet ikke jeg hva du jobber med da? :-) hvis du sitter endel på jobb, så gjør det vel ikke så mye om du velger hele eller halve dager. Men det er jo ikke så godt til bekkenet å sitte så lenge i samme stilling heller..!
jeg ville hvertfall valgt halve dager om jeg var deg :-)

Idag var jeg på jobb til 12 og reiste hjem og la meg. Var utrulig tung i hodet og føler helsa først ja. Føler jeg bare går rundt og syter om dagen. Trenger virkelig noen gode dager snart. Venter fortsatt på time hos fysio, lang ventetid, kjenner jeg trenger hjelp ganske snart!

Jentegull 10.10.09

Jeg er 50% sykemeldt pga kvalme, hodepine, trøtt. Jobber annenhver dag men det er fordi jeg bruker lang tid til og fra jobb og vil heller bruke mer tid på å hvile sånn totalt sett fremfor å sitte på busser hit og dit.

Akkurat nå er jeg 100% sykmeldt, dessverre så er det vist sånn at jobben min ikke kan dele opp vaktene så hvis jeg jobber redusert så må jeg jobbe hele dager :( Det er kjempe kjedelig, så dere er veldig heldig dere som kan dele opp arbeidsdagen :)

Har idag blitt enig med sjefen og jobbe korte dager, er best for meg å blir ikke så gæern i ryggen. Idag har jeg jobbet hele dagen og så innmari vondt i ryggen at. Stikker, og konstant murring, går som en sau :( så vet nå at halve dager er best for meg. Har 2 ukers ventetid på time til gravid gruppe trening for bekken. Gleder meg å sette igang.

Jentegull 10.10.09

Back
Topp