Jobb og stress

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg blir tullete, jeg har hatt spotting av og på i ca 1,5 uker nå. Aldri i helgene, når jeg har vært sykemeldt er det ikke... Men så fort jeg er på jobb så begynner det igjen. Blir tullete! :( Det er så stressende med denne spottingen, men det er kanskje stress som gjør det? Vi har hatt sex uten at det har ført til spotting, jeg kan putte inn tabeletter i skjeden uten at det blir spotting. Jeg kan trene og leve normalt liv. Det jeg vet bringer spotting er om jeg får orgasme (tmi, jaja :p ) - og det føles som spotting alltid opptrer når jeg er på jobb. Er det sjefen min som gjør meg tullete? :( Kan det være sittestilling? Pressende bukselinning? Hva gjør jeg så annerledes i min kontorjobb hvor jeg sitter på en pc og trøkker dagen lang, ifht å sitte på pcn i sofaen hjemme?

Sist jeg fikk spotting var forrige tirsdag, da ringte jeg lege og fikk sykemelding onsdag-torsdag. Da gikk det over, men kom tilbake så fort det stod fredag og jeg var på jobb. Det gikk over og helga har vært helt rolig. Nå er det mandag og kl 11:00 kom det allerede. Må vel dra til lege i morgen og ta en prat. Ville bare lufte litt tanker, for jeg er redd legen skal tenke jeg ikke vil jobbe og lager meg til med at det "alltid henger sammen med jobben"... For mye kjerringbekymringstanker? :p Burde kanskje sykemelde meg?
 
Høres ut med en tlf til legen for litt råd [emoji5]
 
Meh, ringte legen, sekretæren skrev ned problematikken og gav det videre til legen. Ble oppringt 30min før stengetid om at de ønsket jeg skulle ta tabeletten 3 ganger så ofte! Altså i stedet for 100mg progesteron morgen og 100mg kveld, ville de at jeg skulle ta 2x100mg morgen, 2x100mg midt på dagen, og 2x100mg på kvelden. What? :( Det er for meg relativt ulogisk. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, i ettertid angrer jeg og vil egentlig ha hatt en legetime. Får ringe de i morgen tidlig å si at jeg ikke er komfortabel med at 600mg progesteron pro dag er løsningen på mitt "problem". Har heldigvis stoppet igjen!
 
Meh, ringte legen, sekretæren skrev ned problematikken og gav det videre til legen. Ble oppringt 30min før stengetid om at de ønsket jeg skulle ta tabeletten 3 ganger så ofte! Altså i stedet for 100mg progesteron morgen og 100mg kveld, ville de at jeg skulle ta 2x100mg morgen, 2x100mg midt på dagen, og 2x100mg på kvelden. What? :( Det er for meg relativt ulogisk. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, i ettertid angrer jeg og vil egentlig ha hatt en legetime. Får ringe de i morgen tidlig å si at jeg ikke er komfortabel med at 600mg progesteron pro dag er løsningen på mitt "problem". Har heldigvis stoppet igjen!
Hvordan gikk det i dag? Fikk du diskutert problemstillingen nærmere med legen?
 
Hvordan gikk det i dag? Fikk du diskutert problemstillingen nærmere med legen?

Takk som spør! :Heartred
Vel, jeg ringte de og de sa det var ok at jeg følte meg ubehagelig med mengden. Kunne bli på 100mg morgen og kveld. Men de mente at siden jeg ikke hadde noe mer "spotting" etter kl 12:00 i går, og det var rolig så langt til da (kl 10:00) så var det ikke noe de kunne gjøre "akutt". Altså forblir UL'en på fredag morgen neste kontroll, med mindre det kommer en stor endring de neste dagene. Har heldigvis hatt en helt rolig dag uten noe misfarging, til tross for 10 timer på jobb, så håper det hele holder seg rolig nå fram til Fredag... :smiley-angelic001
 
Meh, ringte legen, sekretæren skrev ned problematikken og gav det videre til legen. Ble oppringt 30min før stengetid om at de ønsket jeg skulle ta tabeletten 3 ganger så ofte! Altså i stedet for 100mg progesteron morgen og 100mg kveld, ville de at jeg skulle ta 2x100mg morgen, 2x100mg midt på dagen, og 2x100mg på kvelden. What? :( Det er for meg relativt ulogisk. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, i ettertid angrer jeg og vil egentlig ha hatt en legetime. Får ringe de i morgen tidlig å si at jeg ikke er komfortabel med at 600mg progesteron pro dag er løsningen på mitt "problem". Har heldigvis stoppet igjen!
Jeg går på 800 i døgnet :p
 
Jeg går på 800 i døgnet :p

Oi, det er heftig! Er det normalt når man bruker «hjelp» for å bli gravid? Jeg synes det ble litt lettvintløsning fra legen - føler at spottingen ikke henger sammen med det. Og hittil har jeg ikke hatt noe mer spotting, takk gud!

Tar du de oralt eller vaginalt? Jeg tok en 100mg pille oralt første kvelden for jeg misforstod bruksanvisningen — holy guacamole... Det var som å ta en tabelett med fylla i. Snakk om svimmelhet og fullstendig fjernhet. Ble skikkelig dårlig :p
 
Oi, det er heftig! Er det normalt når man bruker «hjelp» for å bli gravid? Jeg synes det ble litt lettvintløsning fra legen - føler at spottingen ikke henger sammen med det. Og hittil har jeg ikke hatt noe mer spotting, takk gud!

Tar du de oralt eller vaginalt? Jeg tok en 100mg pille oralt første kvelden for jeg misforstod bruksanvisningen — holy guacamole... Det var som å ta en tabelett med fylla i. Snakk om svimmelhet og fullstendig fjernhet. Ble skikkelig dårlig :p
Vaginalt. Helt vanlig. Til og med vanlig når man ikke får hjelp dersom man blør.
 
Back
Topp